Musim Durian Kembali.. Makan Durian di Malacca Durian Heng, Melaka Lagi - Cerita Ceriti Ceritu Mamapipie

Breaking

Post Top Ad


Sunday, December 29, 2019

Musim Durian Kembali.. Makan Durian di Malacca Durian Heng, Melaka Lagi

Musim Durian Kembali.. Makan Durian di Malacca Durian Heng, Melaka Lagi. Minggu lepas mama pulang ke kampung. Sebenarnya mama yang sejenis hantu durian ni dah mula craving durian dah seminggu dua sebelum tu. So, semasa lalu di Melaka mama sempat check FB Malacca Durian Heng, dan tak sangka Durian Heng ni baru beberapa hari mula menjual durian dah, Apa lagi, Musim Durian Kembali.. Makan Durian di Malacca Durian Heng, Melaka Lagi kami..









Baca sini last visit mama ke situ bulan 7 lepas..

  • Melantak Durian di Malacca Durian Heng, Melaka



Durian Kahwin RM 20 sekilo. Not bad rasanya.. sedap

Durian tembaga RM 28 sekilo, First time rasanya mama cuba durian tembaga. Memang seap. Manis dan lemak..

Air kelapa juga ada dijual di sini



Alhamdulillah, dapat juga makan durian walaupun tak boleh melantak durian macam dulu. Kena bersabar lah sampai durian dah ada banyak semula. Harga musang king kat sini RM65 kalau tak silap.. masih mahal



20 comments:

  1. Ya Allah, menggodanyaaaaa. Nasib baik jauh. Haha

    ReplyDelete
  2. durian yang best buat saya ialah rasa yang tidak pahit dan bau juga kurang menyengat

    ReplyDelete
  3. bila dah teringin, mahal pun kita layan ye kak... geram nengok durian tembaga yang nampak tebal betul isi nya tuh

    ReplyDelete
  4. Luar dan dalam elok je durian ni. Suka durian yang sedap. Nama dan jenis tu kurang tahu sikit. Hihi..janji sedap sudah :)

    ReplyDelete
  5. Notty Adda ni...terus akak rasa teringin dah ni...sabar jer la...

    ReplyDelete
  6. Teringin nak rasa durian tembaga tu.. Mengancam..

    ReplyDelete
  7. febret ayah jugak. tapi kesihan dia dah x boleh banyak makan atas nasihat doktor.. kalau ikutkan dah tak boleh makan..

    ReplyDelete
  8. Mam lohat Kat shah Alam dah Mula Ada jual Dan rasany harga bolehtahan murah tapi mama Tak tany bebetul lagi

    ReplyDelete
  9. Sekarang ni musim durian kan. Sebab saya tengok durian dah dijual merata dah. Teringin nak makan tapi hidung tak tahan bau durian. Huhuhu

    ReplyDelete
  10. ahai rasa terliur tengok isi dari durian itu

    ReplyDelete
  11. peminat durian pasti terliur kan...mujur akak bukan peminat malah mmg tak suka..hehe

    ReplyDelete
  12. aida x ke heng ni lagi.
    ofismet dah berduyun-duyun ke situ. memang viral tempat ni.
    port aida pekena durian kat tempat lain :)
    weekend ni mcm nak gi layan durian la... byk dah jual kat area melaka ni.

    ReplyDelete
  13. Raja Buah ni, tengok gambar pun dah menggida.. apalagi jumpa depan²😆.. bau dia tu adussss, memanggil² betul.

    ReplyDelete

Words of wisdom