Dinner Kambing Heaven - Kambing Perap Mediterranean

Hari Isnin haritu kami anak beranak Dinner Kambing Heaven - Kambing Perap Mediterranean yang dimasak sendiri kat rumah. Kebetulan mama dan ayah puasa so menu ala Mediterranean ni jadi menu  berbuka puasa kami. Terasa macam di Mediterraean pula kami hari tu hihi..







Sebelum ni kami ada makan kambing perap Mamasab, kali ni kami nak try Kambing perap dari Kambing Heaven pula. Sambil tu mari maca blog post mama ni juga

Kambing Heaven - Kambing Perap Mediterranean

Ini adalah pertama kali mama makan kambing perap Mediteraanean. So far rasa dia memang sedap dan memang terserlah perisa mediteraanean yang ala ala arabic & eropah sket. Semasa bakar tu, walaupun dalam magic pan tapi satu rumah bau dia tau. Ssampai ke tingkat atas bau dia. Bau dia pun dah ala2 rempah arab.

Kejadian kambing bakar yang mama masak guna magic pan. Bila dah terbalikkan kambing one side, mama letak sayuran..Mudah kejeku hihi.. Sayuran tu pun mana guna apa yang ada dalam peti ais je. Broccoli pun dah bertukar warna. Takpelah, untuk makan sendiri aje.








Sempat mama buat baked potato aka kentang bakar guna air fryer. Super mudah dan sedap. Bila bakar dalam aluminium foil macam ni memang kentang akan jadi lebih manis dan lebih sedap.  Kebetulan pula mama ada masak nasi goreng. Nasi goreng tu pula mama masukkan dalam magic pan dan goreng dengan lebihan rempah kambing perap. Ghau ghau rasa dia..

Gambar yang mama mama post di intagram. Gambar ni la yang menjadi kontroversi di kalangan kengkawan UM mama. Alkisah dalam grup wasap ada yang bertanyakan mama makan kat restoran mana. Pastu kengkawan lain pun menyampuk cakap nampak sedap dan nak buat majlis farewell opismate dia kat restoran. Ada juga yang bertanya makan dengan nasi briyani ke. Kebetulan mama tak buka wasap. Kelakar aje tengok discussion diorang. Akhirnya mama bagitau mama beli dari Kambing Heaven aje.



Ada 3 jenis kambing perap by Kambing Heaven ni tau. Mediterranen, Moroocan & Mongolian. Mama baru cuba satu. Kalau rajin nanti mama cerita pula macam mana rasa yang lagi 2 tu nanti.

Nak beli Kambing Heaven?

Kalau korang nak beli dan merasa sendiri Kambing Heaven ni korang boleh call nombor di bawah ye. 
Izham - 0123988880

Highly recommended. Sedap dan daging dia pun banyak. Untuk 500g ni kami makan berempat dan memasing kekenyangan. Alhamdulillah


mamapp

Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..

11 Comments

Words of wisdom

  1. Popular daging kambing.
    Dahulu orang selalu kata daging kambing hanyir. Sekarang macam-macam perapan, hanya perlu cuba.
    Memang nampak membangkitkan selera daging kambing dihidangkan.

    ReplyDelete
  2. Saya mmg suka makan kambing.... sekarang dah macam macam perapan ada... lagi senang

    ReplyDelete
  3. Sedapnya mama. Thanks rekemen. Rumah ni ramai gak suka makan kambing

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. Nasib baik ai tak makan kambing. Huhuhu

    ReplyDelete
  6. uish sedapnya kalau ada kambing perap

    ReplyDelete
  7. Portion nampak banyak. Berbaloi puas makan.

    ReplyDelete
  8. not really a fan of kambing hehe but tis is sure look tasty!

    ReplyDelete
  9. Uiii nampak sedap!! Trend kan sekarang ni kambing perap..

    ReplyDelete
  10. Sesekali tukar citarasa, menarik juga perapan yang disediakan..

    ReplyDelete
Previous Post Next Post