Resepi Ayam Bakar Madu Berempah Guna Air Fryer - Cerita Ceriti Ceritu Mamapipie

Breaking

Post Top Ad


Monday, March 23, 2020

Resepi Ayam Bakar Madu Berempah Guna Air Fryer

Dah hari ke 6 Perintah Kawalan Pergerakan Malaysia dan mama pun dah tepu nak masak apa kat rumah. Last2 masak menu simple je la. Mama nak share Resepi Ayam Bakar Madu Berempah Guna Air Fryer. Memang mudah lebih2 lagi bila guna air fryer. Mama mula berdikit bila masak ni sebab malas nak keluar beli stok Makanan basah. So habiskan dulu la Makanan yg ada kat umah ni. Ni mama nak share Resepi Ayam Bakar Madu Berempah Guna Air Fryer.







Bila ada air fryer selain dari mudah, jimat minyak so bolehlah mama berjimat dari semua segi. Untung juga la kan di musim darurat ni. Kalau xde air fryer, guna oven atau goreng pun boleh ayam ni

Baca juga


Ayam Bakar Madu Berempah Guna Air Fryer. Juicy dan lembut je ayam ni. Ok jom kita tengok resepi

Resepi Ayam Bakar Madu Berempah Guna Air Fryer


Ayam yang sedia diperap

Bahan-bahan:

10 ketul ayam drum sticks (ni je stok yang ada masa beli 😅)
3 sudu besar madu
1 sudu kecil serbuk lada hitam
2 sudu besar sos tiram
2 sudu besar minyak masak
3 ulas bawang putih dicincang
1 sudu besar serbuk kunyit
1 sudu besar rempah kari
Garam secukupnya









Cara-cara memasak

Gabungkan kesemua bahan di atas dan perap selama 30 minit. Lagi lama lagi sedap.

Cara Masak Guna Air Fryer

Masukkan perapan tadi Fke dalam air fryer
1) Set suhu 170-20 minit Dan masak
2) Setelah siap, terbalikkan ayam Dan masak lagi dengan suhu 170 selama 15 minit
Siap


Makan dengan nasi panas, salad Dan kicap.. sedap ooo


22 comments:

  1. bestnyaa ada air fryer keje jadi senang hehe.. xyah berdiri menggoreng ke grill ke..
    pastu xyah minyak letop2 hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha betul siti xde letup2 dapir pun bersih

      Delete
  2. biasa wat ayam bakar madu..bole try tmbh rempah kari plak ye ...yummmyyyy

    ReplyDelete
  3. Boleh cuba ni. Dah tak ada idea nak masak apa sekarang ni

    ReplyDelete
  4. Nampak sedapnya😋. Mesti berselera makan.

    ReplyDelete
  5. wah sedapnya...bestkan guna air fyer...jimat minyak...lebih shat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zamanndarurat mcm.skrg mmg sesuai guna air fryer Ni rietta

      Delete
  6. ayoyo kak. i should buy air fryer jugak ni.. haha

    ReplyDelete

Words of wisdom