Mitos mengenai Durian - Cerita Ceriti Ceritu Mamapipie

Breaking

Post Top Ad




Thursday, July 19, 2018

Mitos mengenai Durian

Sekarang ni musim raja buah Kan.. mama Yang sememangnya seorang hantu durian memang tertunggu-tunggu detik ini. Dah berbakul-bakul durian Yang berjaya masuk Dalam perut mama ni tau.. namun begitu Ada masanya mama terkesan juga dengan Mitos mengenai Durian. Ye lah takut juga kalau Mitos mengenai Durian ni satu kenyataan. Tak ke haru kalau jadi apa2 nanti.

Walau bagaimana pun ternyata sesetengah Mitos mengenai Durian ini bukan betul pun. Jom Kita baca sharing Dari kkm ni.


1) Durian adalah panas dan Perlu Di ambil dengan manggis Yang sejuk? Kebetulan mama baru makan durian dengan manggis. So far tak nampak Pula perbezaannya. Sebelum ni mama makan durian saja pun Rasa macam ni juga. Cuma kalau nak kurangkan panas badan korang kena minum air Dari pangsa durian..haa Cara ni baru berkesan untuk sejukkan badan tau..

2) Durian memgandungi kolesterol Yang tinggi? Oo baru mama tau rupanya fakta ni Mitos saja. Ingatkan memang kolesterol tinggi..

3) durian meningkatkan tenaga seks.. oops mama tak penah dengar Pula statement ni haha.. no komen

4) mengambil durian dengan alkohol? Alhamdulillah sebagai seorang muslim mama memang tak ambil alkohol pun. Yang mama tau tak boleh minum coke kalau makan durian.. nanti merana perut.. jadi food poisoning nanti..

5) vitamin c tak boleh di makan bersama durian? Sesiapa Yang tahu tlg bgtau mama sebab mama tak tau ni fakta atau mitos takut nak makan dgn vitamin c. 

Itu saja setakat ini ye. Semoga bermanfaat buat Kita semua..

13 comments:

  1. wahhhh tak ada kalori tu yang best tu!

    ReplyDelete
  2. Bila dah tiba musim durian mana nak ingat fakta ke mitos ke. Yang tahu nak makan ja... Hahaha. ..

    ReplyDelete
  3. kita dimomok kn ngn mcm2 psl durian ni... sedangkan durian ni bgs n bayak khasiat mcm buah lain

    ReplyDelete
  4. sekarang cerita semua pasal doyan je haha sha memang kalau makan doyan sekali makan 2 3 ulas je kalau kecik kalau ulas besar 1 dah cukup

    ReplyDelete
  5. Bonus dari CROWNQQ
    Bonus Refferal 20%
    Bonus Turn Over 0,5%
    Ayo gabung sekarang juga hanya dengan
    mengklick AGEN BANDARQ
    WHATSAPP : +855967646513
    PIN BB : 2B382398

    ReplyDelete
  6. tak ada mitos mitos.. bagi bro janji buah tu sedap je hehe

    ReplyDelete
  7. Kuah durian dengan pulut sangatlah sedap.

    ReplyDelete
  8. Janji makan berpada ye kak. Ana kalau makan boleh lupa diri walau lepas tu gastrik menyerang. Hehe

    ReplyDelete
  9. perghhhh durian...tak leh nampak....memang pantang kalau tak singgah beli wahahahha...satu family hantu durian ni...

    ReplyDelete
  10. tapi makan durian mmg bole buat bdn jadi panas + berangin.sbb da rasa sdri.huhu
    kalau pasal kolestrol tu xtau tp yg pasti durian adalah antara buah tinggi kalori.kalau yaya ni,mkn seulas je cukup.hehe.

    ReplyDelete
  11. hi hi hi
    aida bedal aje, mamapp.
    beringat sendiri aje.
    jgn berlebih.
    pe pun kan kena sederhana.

    ReplyDelete
  12. Banyaknya kalori durian! Tapi durian best bila buat masak tempoyak. Patin tempoyak nyum nyum

    ReplyDelete
  13. Sha nampak part tak ada kalori je.. kikiki.. Bolehlah makan durian tanpa risau..

    ReplyDelete

Words of wisdom