Lunch di Nasi Kalut Jitra Mai, Seksyen 7 Shah Alam Selangor - Cerita Ceriti Ceritu Mamapipie

Breaking

Post Top Ad




Wednesday, August 4, 2021

Lunch di Nasi Kalut Jitra Mai, Seksyen 7 Shah Alam Selangor

Lunch di Nasi Kalut Jitra Mai, Seksyen 7 Shah Alam Selangor. Kalau nak makan nasi kalut Jitra ni takyah gi Jitra, kat Shah Alam pun boleh gais. Sebenarnya mama dah beberapa kali beli kat sini sebab nasi kandar ni menepati citarasa mama. Kadang-kadang mama beli untuk berbuka puasa bila rasa teringin nak makan. Lunch di Nasi Kalut Jitra Mai, Seksyen 7 Shah Alam Selangor. Seronok sungguh duduk Shah Alam ni tempat makan memang banyak sebab tu ramai suka beli rumah di Shah Alam


Restoran ni sepelaung je dari Beriani Ambok tau [ Baca  Lunch briyani di Beriani Ambok Seksyen 7 Shah Alam Selangor ]. Cuma kalau korang nak beli nasi kalut ni mama syorkan korang check FB dia sebab kadang-kadang kedai dia tutup musim PKP ni. Mama dah terkena beberapa kali. Kali terkahir mama beli secara drive thru. Mudah juga drive thru ni.


Menu Pilihan di Nasi Kalut Jitra Mai, Seksyen 7 Shah Alam Selangor

Ni antara lauk yang mama beli kat sini. Nasi kalut ni sebenarnya adalah nasi kandar. Mama suka campuran kuah dan lauk dia pun memang banyak.


Lauk daging dan bendi Ini adalah lauk feveret mama. Kuah daging tu ada rasa manis2 bila dimakan bersama kuah campur memang masyuk.. Daging yang diberi 2 ketul tu selalu mama tak habis makan. Selalunya seketul aje dah cukup. Sebab tu selalunya bila mama beli nasi kalut ni mama share lauk dgn en hubby.


Lauk ayam untuk anak mama.

Daging dan sotong. Sotong dia sedap juga tau.


Harga lauk yang tertulis 


Kalau ke sini jang lupa beli air mangga susu yang berharga Rm6  je. Memang sedap dan pekat.

Mango susu yang sedap sgt.

Makanan kat sini  pada mama memang sedap dan servis pun pantas. Lauk tak kedekut walaupun nasi tak banyak sgt. Potion nasi dia memang sesuai untuk mama tapi kalau bagi yang kuat makan mungkin tak cukip kot. KAwasan dalam kedai ada tempat bersila dan berlatarbelakangkan gambar sawah. Memang terasa macam makan kat sawah.


Servis laju juga. Walaupun masa mama dtg tu boleh tahan juga beratur panjang.


Maklumat Restoran

Nasi Kalut Jitra Mai, Seksyen 7 Shah Alam Selangor

Alamat: Jalan Keluli AN7/AN, Seksyen 7, 40000 Shah Alam, Selangor



16 comments:

  1. Nasi dengan lauk tu menggoda betul..

    ReplyDelete
  2. takpe kalau nasi sikit, boleh masak sendiri kat rumah. lauk tu yang penting. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu sal, mama makan nasi dia mmg potion yg ok, tapi kalau jenis yg suka makan nasi byk mungkin x cukup kot

      Delete
  3. sedapnya nampak. teringin nasi kandar.

    ReplyDelete
  4. Wahhhh nmpk sedappp

    https://rabiadawiyah21.blogspot.com/2021/08/hadiah-dari-kak-syazni-rahim.html?m=1

    Komen yaaa kakk
    Rabia tgh cri top pengomen bulan ogos ni ❤😘

    ReplyDelete
  5. Menggoda betul dia punya kuah tu. Mabeles. Air mangga susu pun terbaik pekat warna dia.

    ReplyDelete
  6. Uishhhh terlioq aihhh. Punya nak namapk kedah sampai letak nasi kalut haha Bestnyaaaaa

    ReplyDelete
  7. Lama tak pergi Shah Alam.. Dulu-dulu tempat bermain tu Hehe.. Saya UiTM Shah Alam tahun 2001-2004

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo yeke.. mesti dah biasa tempat2 yg mama cerita ni kan

      Delete
  8. uish kak, makan tu tangan melekat bau gulai mau sehari...

    ReplyDelete
  9. boleh usha kedai ini nanti. dekat dengan opis hehehe

    ReplyDelete
  10. haaaa nanti kalau kawan saya pergi sini, saya nak order lah nasi kalut ni! Terliur betul tengok daging dia haha

    ReplyDelete
  11. sedap nasi kalut mmg kena dgn tekak mama tau. korang cuba la dulu mana tau kena juga tastebud korang. cumakena selalu check kedai buka ke x, beberapa kali lalu mama tgk x buka.

    ReplyDelete
  12. Aduh.. meleleh ayaq liuq nengok nasi tu.. kikiki..

    ReplyDelete
  13. Alamak terliur. Boleh bayangkan betapa sedap tengok kuah banjir dan lauk.

    ReplyDelete
  14. Rasa macam nak pergi tapau nasi kandar pulak jap lagi😅

    ReplyDelete

Words of wisdom