Kuih Keria Antarabangsa Hj Jalil Melaka - Cerita Ceriti Ceritu Mamapipie

Breaking

Post Top Ad




Saturday, December 16, 2017

Kuih Keria Antarabangsa Hj Jalil Melaka

Sejujurnya Kuih Keria Antarabangsa Hj Jalil Melaka adalah kuih keria antarabangsa pertama Yang mama pernah makan. Sudah beberapa tahun dulu mama beberapa Kali gigih beratur sebab nak dapatkan Kuih Keria Antarabangsa Hj Jalil Melaka tau. Kalau korang baca kat sini http://www.mamapipie.com/2017/12/kuih-keria-antarabangsa-hajah-rahmah.html pun korang kata lama. Sesungguhnya kat Kuih Keria Antarabangsa Hj Jalil Melaka lagilah lama beratur. Mama pernah beratur hingga 1 jam 40 minit tau haha.. gigih Kan.

Alahai.. keria.. berbaloi beratur lama nak makan ko ni

Pemandangan Dari luar kedai Kuih Keria Antarabangsa Hj Jalil Melaka. Macam sebaris saja Kan. Kalau korang nak Cari tempat ni senang aje. Betul2 seberang jalan aje Dari kedai kuih keria antarabangsa Hjh Rahmah

Haa.. bila tengok Dalam kedai ni berpusing-pusing barisan dia uii..ramai sangat beratur Dalam ni dah rupanya. Punyalah lama beratur sempat lagi mama selfie dgn adik ipar mama.

Inilah Rupa Kuih Keria Antarabangsa Hj Jalil Melaka. Dalamnya lebih bertekstur Dan terasa serat2 Dari keledeknya 

Selain Dari kuih keria kat sini Ada juga dijual laksa. Mama dah penah Rasa laksa dia mmg sedap tau. Dan, kuih kasturi Yang dijual Di sini sangatlah sedap Dan rare rasanya. Pada mama kuih kasturi sinilah Yang  terpaling sedap  Luarnya digoreng garing, intinya Pula Ada Rasa gula Melaka Dan rasanya memanglah sgt sedap. Korang patut Cuba tau. Malangnya masa mama ke sini kuih Tu xde. Huhuu hampa.. takpelah lain Kali nak Cari lagi

Hmm.. nak mama bandingkan tak keria Hjh Rahmah & Hj Jalil? Meh mama story sikit. Kalau Hjh Rahmah kuih kerianya siraanya macam dicampur dengan gula sikit. Sebab kurang Rasa gula Melaka. Dalamnya Pula agak lembut Dan serat2 keledeknya takde. Kalau hj Jalil punya dalamnya tak lembik, lebih bertekstur Dan lebih Rasa siraan gula Melaka dia. So, terpulanglah korang suka Yang mana.

Korang tau tak sebenarnya Ada runner Yang boleh dapatkan kuih keria antarabangsa ni dan hantar kepada Kita tau. Tapi mama x pasti Pula macam mana walaupun mama pernah beli melalui runner Di Tesco Shah alam dulu. Kalau tak silap Ada grup keria antarabangsa ni dan Ada schedulu kawasan mana Yang Ada penghantaran. Boleh tahan ramai juga Yang beli sampai penuh boot budak Tu mama tengok.

22 comments:

  1. erm....sedapnyer mama...nnt g melaka bolehlah singgah sini

    ReplyDelete
  2. Gigih betul mama beratur ya.
    Belum lagi pernah rasa.

    ReplyDelete
  3. Mesti sedap sangat2 la keria ni kan :D

    ReplyDelete
  4. Kalau dh sedap.. sanggup beratur panjang
    Tapi jangan sampai tiba giliran kita kuih ni habihh..kecewa beb

    ReplyDelete
  5. Pasal perut memang ramai orang menunggu

    Hehe

    Kena lama beratur menunggu

    ReplyDelete
  6. Dah rasa haritu memang sedap. bagus depa ni depa je boleh buat sedap cenggitu

    ReplyDelete
  7. itu nama makanan? panjang banged ya namanya..^^

    ReplyDelete
  8. Memang sedap ! Kuih fav saya hehehehhe.

    http://nazatul-nashya.blogspot.my/2016/10/kuih-keria-antarabangsa-pak-jalil.html

    ReplyDelete
  9. Saya tau tempat i dan pernah eberapa kali brli kat situ.

    ReplyDelete
  10. Lama beraturnya, jangan kata selfie update blig pun sempat. Hihi. Tapi kalau sedap dan berbaloi apa salahnya

    ReplyDelete
  11. Sekarang ni dah ramai tiru kuih keria ni

    Maznee pun makan je apa yang ada

    Hehe

    Nak beratur tu macam tak sanggup lah mamapipie

    Anak anak maznee ni ha. Mesti nak ikut berkepit juga bawah panas tu

    ReplyDelete
  12. sedapnya..nak beli jauh,.Nak buat sendiri tak sama pulak kot rasanya..hehe

    ReplyDelete
  13. sedapnya kuih keria ni.yg melaka punya mmg sedap.huhuhu

    ReplyDelete
  14. Mak aih..glamer tak glamer la kuih keria Melaka ni..tak pernah rasa..sedap benor ke?sampai beratur kemain panjang orang nak beli...

    ReplyDelete
  15. memang sedap kuih keria ni... akak pun suka makan...

    ReplyDelete
  16. pernah juga pergi sana,sekali tengok ramai amat manusia...terus membatalkan niat.. tak sanggup nak beratur panjang..

    ReplyDelete
  17. Tak pernah fasa lagi kuih keria kat sini

    ReplyDelete
  18. Aduh sampai sejam lebih beratur...mesti sedap sangatkan kuih tu.

    ReplyDelete
  19. Mama..saya beratur 2 jam! Hahahaha..mujur suami nak teman.

    Tapi, memang sedap la kuihnya. Berbaloi.

    Tapi tak boleh makan selalu sebab manis, nanti naik jerawat kat muka hehehe

    ReplyDelete

Words of wisdom