Sengkuang Calit Tersedap

mamapp
15

Assalamualaikum semua. Harini mama mc akibat dari batuk berpanjangan dah melebihi 10 hari. Mama tak ke klinik sebelum ni tapi bila dah menyebabkan sakit dada dan sakit tekak dan sekeliling leher maka mama menyerah diri ke klinik. Risau pula mama. Doktor cakap oksigen ok, mungkin kondisi paru-paru mama tak berapa cantik sebab mama pernah kena covid 2 kali tahun lepas. Kalau tak OK juga next week kena pergi x-ray. Semoga mama tak sampai ke tahap tu la hendaknya.. amin. Agak merisaukan juga sebab tekanan darah mama naik jadi 168/103 tadi.. Mungkin ke sebab batuk teruk tu huhu.. Tak pernah naik macam ni.  Takpelah, arini mama berehat dan nak cerita tentang Sengkuang Calit Tersedap yang mama makan kat Selangor ni.


Tengok rupa pun tahu dah sedap kan. Warna gelap, pekat dan kacang pula tebal. Memang sedap u ols.

Kalau nak tau kat mana mama selalu beli sengkuang calit ni, kat sini >> Rojak Buah Mak Jah Meru, Selangor la tempatnya. 

Tu je nak cerita harini sebab kononnya nak buat entry wordless wednesday je arini.. tata korang..


Post a Comment

15Comments

Words of wisdom

  1. Eh tinggi BP tu. Ammi pun haritu masa pusing kepala bp jadi 140/82.

    ReplyDelete
  2. alamakkkk terliur laaa pulak tgk ptg2 ni... mn laa nak cari sengkuang calit kat siniii

    ReplyDelete
  3. dulu laa kan, kalau kak ana makan sengkuang calit waktu kecil2 dulu, sos dia bukan kuah rojak tau mama, ada sos merah rasa masam masam manis, rare dah laa nih payah nak jumpa sebab ramai dah gunakan kuah rojak, tapi sedap juga lah kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya suka yg kuah rojak ni kak.. tapi kan saya penah juga makan yg warna merah tu. tak tau pula yg tu yg ori. saya tak suka yg versi merah tu hihi... xpenah makan yg merah masa kecil2 x makan sengkuang calit

      Delete
  4. semoga cepat sembuh..tinggi BP...take care...sedap gigit sengkuang mcm ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiber terigin plak mama nak makan sengkuang ni. kena tunggu sabtu la gayanya.. risau mama tetiba tinggi mcm tu huhu

      Delete
  5. Sedap nya sengkuang calit tu...lama tk mkn

    ReplyDelete
  6. dana ni pun batuk2 kak, dia punya gatal kat tekak tu tak boleh nak buat apa la

    ReplyDelete
  7. rare ni zaman ciknur sek rendah memang selalu beli
    tp ck nur x suka letak kacang tu

    ReplyDelete
  8. Cuya pon dah lama sangat batuk ...
    tapi dah pergi klinik takde apa2 jangkitan
    paru2 semua okay...tapi batuk tak sudahh

    ReplyDelete
  9. Aaa..feveret ni tapi jauh la pulak nak pi beli :(

    ReplyDelete
  10. Eh Sengkuang calit itu apa ya kak? Sengkuang saya tahu, itu buah bengkoang kalo di sini sebutnya. Tapi saya tak tahu Sengkuang calit dibuat seperti apa. 😅

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo di sana disebuat buah bengkoang ya.. atas sengkuang itu dlletak seperti campuran petis dan ditabur kacang. nanti fanny cari bila ke Malaysia tau

      Delete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!