Adik Mama Mulakan Tugas Sebagai Frontliner Covid-19 - Cerita Ceriti Ceritu Mamapipie

Breaking

Post Top Ad


Saturday, March 28, 2020

Adik Mama Mulakan Tugas Sebagai Frontliner Covid-19

Hari ini genaplah 3 hari Adik Mama Mulakan Tugas Sebagai Frontliner Covid-19. Adik no 3 mama adalah seorng nurse di PPUM. Sejak PPUM Mula dibuka untuk pesakit Covid-19 kami sekeluarga dah mula risau jika adik mama akan di pindahkan ke unit tu. Hari ke Hari mama lihat semakin banyak wad dibuka utk pesakit Covid-19 Dan akhirnya Adik Mama dipilih untuk Mulakan Tugas Sebagai Frontliner Covid-19 sejak 3 Hari lepas..







Sejujurnya mama memang sangat risau akan keselamatan adik mama tu. Anak baru nak masuk umur 4 tahun. Tapi apakan daya kewajipan harus dilaksanakan.. dia terpaksa hantar anak dia ke baby sitter Dan bila cuti baru dia akan ambil bagi mengurangkan risiko.




Mama doakan agar Allah sentiasa melindungi adik mama Ni Dan juga adik ipar mama yang bertugas sebagai seorang polis. Mereka sebagai Frontliner memang sangat besar pengorbanannya di kala ini. Mama doakan juga agar Frontliner lain dan keluarga mereka diberi kekuatan agar tabah Dan tidak letih menjalankan tugas..







Inilah kami adik beradik.. anak yatim piatu kami Ni.. semoga Allah melindungi keluarga kami. Maknayah dah takde, Kepada Allah saja kami memohon pertolomgan..

Keluarga kecil kami.. Tak lengkap gambar Ni sebab sorang adik ipar dan 2 budak xde dlm ni, anak mama Dan anak adik mama tu


25 comments:

  1. adik beradik semua perempuan ek. seronok tengok. insyaallah semoga adik aida dilindunginya. saya pun kena kerja masa MCO ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Our shirven 6 org semua perempuan.. shirven keje frontliner jug ke

      Delete
  2. Allahu... semoga baik2 je semuanya mama. Aaameen ya Rabb!

    ReplyDelete
  3. berjuang untuk negara. semoga semua baik hendaknya.

    ReplyDelete
  4. In Sha Allah, Allah akan melindungi mereka yang bekerja di musim Covid-19 ni. Pengorbanan yang besar ni. Doa-doalah agar semua baik2 dan moga wabak ni pupus selamanya.

    ReplyDelete
  5. Anak2 sedara wak pun ramai yang kerja frontliner di KKM
    Mudah2n mereka dilindungi

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. comel2 belaka adik beradik mama.. semoga frontline kite sentiasa kuat dan Allah lindungi mereka dari penyakit ni ..Aaamiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hik hik ye ke.. tq la..Sama X muka kitaorg

      Delete
  8. InsyaAllah kak.. semoga keluarga kita semua dilindungi dr wabak ini...
    semoga diberikan kekuatan kpd frontliner kita semua..

    ReplyDelete
  9. semoga sentiasa di dalam lindungan Allah swt..aamiin

    ReplyDelete
  10. insyallah Allah lindung sentiasa mereka2 insan hebat ini..
    may Allah ease..

    ReplyDelete
  11. Ya Allah. Lindungilah adik mama dan seluruh umat MU.

    ReplyDelete
  12. Semoga Allah melindungi semua frontlines semua.
    Kerisauan yang amat tinggi dengan covid-19 ni.

    ReplyDelete
  13. Semoga adik kak adda dan kak adda sekeluarga diberi rahmat atas pengorbanan yang sangat besar ini..
    Semoga Allah melindungi semua frontliners.. Aamiin..

    ReplyDelete
  14. Allahu..kedua-duanya frontliners ya..seorang nurse dan seorang polis...moga Allah jaga mereka dan family mama...ameen

    ReplyDelete
  15. Semoga semua frontliners dilindungi dari bahaya.

    Beautiful family.

    ReplyDelete
  16. demi orang lain ..nyawa sendiri jadi taruhan.

    doakan yang baik-baik sahaja untuk Frontliner ini

    ReplyDelete
  17. Marilah sama2 kita doakan frontliner Kita byk sungguh pengorbanan mereka

    ReplyDelete
  18. semoga adik mama & semua frontliner yang bertugas dilindungi dari dijangkiti penyakit COVID ni. aamiin..Marilah kita sama-sama ringankan bebas tugas diaorang dengan #stayathome. Kurangkan risiko di jangkiti COVID-19..insyaallah...

    ReplyDelete
  19. besar pengorbanan frontliner..dapat banyak pahala

    ReplyDelete

Words of wisdom