Takziah buat keluarga mangsa Tahfiz Darul Ittifaqiyah - Cerita Ceriti Ceritu Mamapipie

Breaking

Post Top Ad


Tuesday, September 19, 2017

Takziah buat keluarga mangsa Tahfiz Darul Ittifaqiyah

Takziah buat keluarga mangsa Tahfiz Darul Ittifaqiyah.. minta maaf mama lama hilang dari radar. Mama hilang mood kerana sakit gigi Dan juga sibuk kerana menguruskan ayah mama Yang masuk wad, checkup, buat angiogram Dan appointment dengan doktor. Ingat lagi, berita tentang kebakaran Tahfiz Darul Ittifaqiyah mama dengar melalui radio semasa tengah drive ke PPUM 14 September yg lepas.. Sayunya Hari bila dengar 21 pelajar dan dua warden Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah terkorban. Takziah buat keluarga mangsa Tahfiz Darul Ittifaqiyah. 


Yang lebih memilukan adalah rupanya ia bukan kebakaran biasa. Rupanya 23 nyawa pengamal alquran ini Allah tarik disebabkan perbuatan khianat. Ya Allah, apalah perasaan mereka semasa melakukan jenayah ni ye. Takde rasa apa-apa ke, atau dah hilang akal fikiran ke akibat najis dadah tu?

Walau apapun, perkara dah terjadi Dan suspek pun sudah ditahan. Yang terkorban insya Allah adalah ahli syurga kerana mereka mati Dalam keadaan sedang berlajar Kitab Allah. Tenang Dan damailah Kamu Di Sana. Semoga keluarga mereka tabah Dan kuat. Tak perlulah Kita menuding jari menyalahkan semua Yang ada. Kesian ibu bapa pelajar tahfiz Yang terkorban begitu juga keluarga mereka termasuk warden Yang terkorban tu. Mama simpati Dan kesian juga kepada ibu bapa Dan keluarga budak2 Yang melakukan pembunuhan ni. Ada sebab atas setiap Yang terjadi.

Pada masa Yang sama mama sangat risau Akan masa depan anak-anak Dan generasi Akan datang.. huhuu nak menangis pun Ada mengenangkan bagaimana rosaknya mereka akibat dadah Dan juga sikap budak2 sekarang. Yelah Dalam tahun 2017 ni saja bermacam kemalangan jiwa Yang pelik-pelik  berlaku seperti kes Di JB pada 18 Feb dimana 8 nyawa remaja berbasikal melayang dirempuh kereta di lebuhraya pada jam 2 pagi selain kes bawa kereta melawan arus akibat pengaruh dadah sehingga mengakibatkan kematian.

Kes buli pula..
Pada bulan Jun Pula Seorang siswa UPNM dibuli dan diseterika seluruh badannya sehingga mati. Ini pun sangat tragis huhuu. Selang beberapa Hari lepas tu seoramg remaja T. Nhaveen dibuli dan dipukul sehingga parah sebelum meninggal dunia oleh 5 remaja.

Please.. please do something. Perlulah Kita kurangkan siaran-siaran Ganas Dari TV atau games Ganas melalui handphone Yang anak Kita selalu main Tu? Sekarang ni nyawa bagai tiada nilai. Berapa risaunya mama dengan keadaan sekarang ni. Semoga Allah selamat Kita Dan anak2 Kita Dari segala kezaliman manusia.

Sabda rasulullah saw.
مَا مِنْ مَوْلُودٍ إِلَّا يُولَدُ عَلَى الْفِطْرَةِ فَأَبَوَاهُ يُهَوِّدَانِهِ وَيُنَصِّرَانِهِ وَيُشَرِّكَانِهِ
"Tidaklah seorang bayi yang dilahirkan melainkan dalam keadaan fitrah, maka Kedua orang tuanyalah yang menjadikannya Yahudi, atau Nasrani atau Musyrik."

Marilah kita betulkan Dari rumah. Buat apa Yang terdaya dulu. Kalau anak buat Salah, tegur Dan bimbinglah dia ke Arah Yang betul. Kita tak mampu nak ajar anak orang lain tapi Kita mampu mendidik anak sendiri Kan. So, buatlah Dan bertindak sekarang.




12 comments:

  1. Salam Takziah buat semua anak-anak syurga

    ReplyDelete
  2. selamat pagi mama,salam takziah untuk anak2 syurga ni

    ReplyDelete
  3. Syurga tempat abadi buat mereka..Sangat sanga sedih dengan berita ni

    ReplyDelete
  4. Alfatihah untuk semua adik adik tahfiz dan guru mereka😢😢

    ReplyDelete
  5. Salam takziah buat semua ahli keluarga mangsa

    ReplyDelete
  6. Tragedi yang akan meninggalkan kesan sangat dalam kepada seluruh rakyat Malaysia.. :(

    Al-Fatihah

    ...

    ReplyDelete
  7. betul kak..memang takut.zaman sekarang muda-muda dah berbunuhan. Allahu.

    ReplyDelete
  8. Takziah untuk keluarga arwah2 jua. Risau jgak dengan masa depan anak2. Dengan environment yg tak sihat sekarang ni, kita cuma mampu buat apa yg mampu utk anak2 sendiri & selebihnya berdoa & bertawakkal.

    ReplyDelete
  9. Alfatihah buat anak-anak yang dijamin syurga.
    Sesungguhnya mereka bahagia di sana

    ReplyDelete
  10. Alfatihah Dan kepada yakita semua jadilah tauladan kan

    ReplyDelete

Words of wisdom