Thursday, December 17, 2009

Perkembangan terbaru syafi.. Communication

Sekarang ni aku rasa sgt mudah utk berkomunikasi dgn syafi. Interaksi 2 hala lebih mudah dan ini mmg amat2 aku perasan. Rasa senang sangat anak aku sorang ni dah lebih pandai bercakap dan minta kalau ada apa2 yg dia nak. Contoh nyer ada satu malam tuh, dia bangun kul3 pagi, dia cakap ”nak susu”.. pastu aku pn bangun ler bancuh susu.. tgh bancuh susu tu, dia ckp ”nak air”.. aikk.. ape kena malam2 budak ni nak air, x penah buat tu.. aku pn buat dek ajer.. syafi plak continue cakap ”nak air”.. ”nak air”.. bila dia tgk aku buat dek, dia terus bangun, pergi kat tempat aku letak air kosong, tunjuk jag air n bagi tau ”nak air”.. gaya dia masa tu kelakar sgt (kepala senget, jari telunjuk tunjuk jag). mcm aku budak kecit yg tak faham bahasa plak hehe.. barulah mama dia faham yg dia ni serius nak air.. haha.. kan ke senang tu nak communicate.. kalau dulu blur2 ajer sebab yg syafi tau nangis, tak pandai nak ckp le katakan hehe..

Suka sgt bila tgk anak membesar day by day kan..

5 Responses so far.

  1. cant wait that moment :)
    pandai syafi ni...:)

  2. hehe..mmg moment anak kita mula berckp la paling best..xsangka dr bayi yg kecik hanya tau menangis smpai dh bole ckp..wlaupn pelat..ouh sooo touching..

  3. adda says:

    betul tuh suziey. tp kalau dpt duk umah 24jam jaga dia lagi la bahagia.. tp apakan daya..

    farah, sabar yek, tiba masanye nanti dia pn akan bercakap jugak.. kecit lagi tu

  4. nnt leh chitchat gan Iman ye

  5. nn says:

    hehe. suka2 budak kecik2 umur 1-4tahun. tapi bila dah 6 tahun mcm adek saya tu n banyak mulut kadang2 geram jugak. sek nak menjawab je. huhu

Leave a Reply

Words of wisdom

Advertisements

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 

Si Peramah

Leave footprint here

Counter

since 25/7/08

Sapa dpt hit 355555 sila print screen & email kpd addahus@yahoo.com bagi memenangi topup rm10 dari mama pipie :)

Contributors