Welcome to the family adik ipar

Minggu lepas mama telah rasminya menambah seorang lagi adik ipar baru. Alhamdulillah semua berjalan dengan lancar walaupun Kali ini memang lain sangat. Ayah mama telah dimasukkan ke wad dan unfortunately tak dapat keluar wad masa pernikahan Dan Majlis kenduri kahwin Serta majlis sambut menantu. http://www.mamapipie.com/2017/11/bapa-pengantin-masuk-wad.html.

Memang sedih Dan sayu sangat rasanya semasa adik menikah. Mak dah meninggal, ayah Pula Di wad. Tapi Kami adik beradik semua menahan perasaan sedih Dan maintain keceriaan supaya kenduri Dan Majlis berjalan lancar. Makcik-makcik Kami Pula Ada Yang menangis kerana kasihankan Kami. Sehari sebelum menikah mama membawa jurunikah ke wad bersama Saksi untuk proses mewakilkan wali.

Comelnya Adik mama no 4 ni. Tahniah mama ucapkan kepada perantin walaupun Ada sedikit halangan tapi alhamdulillah mereka telahpun menjadi Suami isteri Yang sah dengan sekali lafaz 

Family sebelah ayah Dari Singapore dan JB Yang tak jemu memberikan kata semangat Dan perangsang. Tq for coming semua.

Gambar dengan adik beradik. Sedihnya ayah takde masa ni. Nampaknya mama tak dapat paksa 2 org Tu pakai baju peach sebab org lelaki agaknya tak suka kaler ni ye? Adik ipar yg sorang lagi berjaya dipujuk dan Di trick Oleh adik mama. Alahai memacam ragam nak suruh diorg pakai baju kaler peach.

Family sebelah arwah mak. Terima kasih cuzzies, mak Dan Pak sedara Yang sponsor macam2 seperti aiskrim, cakoi, makanan2, taufufaa, persembahan Dan macam2 lagi

Perantin masa Majlis sambut menantu keesokan harinya.tetap ceria walaupun setengah jam sunbath tunggu kompang haha

Rombongan hantar perantin

Gambar adik beradik lagi. Ayah still kat hospital lagi masa ni.

Yang paling surprise rupanya adik ipar mama ni dulunya seorang penari zapin sehinggalah memenangi pertandingan zapin peringkat negeri Johor. Dibuat surprise semasa bersanding sampai perantin perempuan pun terkejut Dan tak tau nak buat apa masa Tu haha.. kelakar pun Ada bila ingat balik muka adik mama aritu.

Ada satu lagi lagu bila diajaknya perantin perempuan join menari tapi perantin perempuan jadi keras tak tau nak buat apa.. Mata pandang kitaorg macam nak minta tolong tapi apa je lah Yang kitaorg boleh buat haha. Tolong gelak Ada lah.

Walaupun ayah Di hospital tapi mama kerap buat video call Dan ambil gambar kawan2 dia Yang datang ke Majlis kenduri. Nampak dia seronok Dan positive takde murung2 pun. Lagipun ramai Yang singgah hospital selepas balik Dari kenduri. Kami siap bawa nasi minyak Dan goodies ke wad dia untuk dikongsi bersama rakan sewad.

Mungkin Ada hikmahnya dia masuk wad. Kalau dia Ada Di rumah for sure dia tak boleh rehat. Lagipun dia Kan Ada masalah jantung. Memang cepat mengah bila terlalu aktif . Sudah tertulis dia kena berehat semasa perkahwinan adik mama.

Walau apapun mama betul2 bersyukur kerana segalanya dipermudahkan. Sekarang ni tinggal sorang je lagi adik mama Yang still single iaitu si bongsu. Mungkin bukan Dalam masa terdekat sebab still berlajar lagi Di USM.




mamapp

Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..

13 Comments

Words of wisdom

  1. Tahniah Adda.. semoga Ayah Adda cepat sembuh ya.. aamiin ya rabb..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah tahniah kehadiran ahli keluarga baru...
    Salam MaulidurRasul juga..

    ReplyDelete
  3. tahniah mama diatas kehadiran ahli keluarga yang baru..

    ReplyDelete
  4. la ni, memang musim orang kahwin dan nikah.

    ReplyDelete
  5. Selamat Pengantin Baru Adik Mama. Wah, meriah majlis kahwin ni mama. hihi. :D

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah semua berjalan dengan lancar kak. Welcome to the family to him. Wah penari zapin tu kak. Boleh lah syafi belajar menari nanti. Hehe.

    Syafakallah buat ayah akak.

    ReplyDelete
  7. semoga ayah mama cepat sembuh.tahniah dapat adik ipar baru dan majlis berjalan seperti dirancang walaupun ayah tak dapat join. ada hikmahnya tu.

    ReplyDelete
  8. Alahai sedihnya..... nak buat macam mana kita hanya mampu merancangkan.
    Selamat Pengantin Baru buat adik MP. Moga kekal bahagia hingga ke syurga. Alahai surprisenya. Lepas ni bolehlah menari zapin dalam bilik hihih

    ReplyDelete
  9. Bila masuk keluarga baru kena pandai pandai bawa diri

    semoga rumah tangga bahagia

    amin

    ReplyDelete
Previous Post Next Post