Balik Muar Lepak Tanjung Emas, Muar Johor - Cerita Ceriti Ceritu Mamapipie

Breaking

Post Top Ad

Tuesday, January 17, 2023

Balik Muar Lepak Tanjung Emas, Muar Johor

Basi dah entry ni sebenarnya. Mama balik Muar masa bulan Ogos lallu kerana ada urusan. Semasa on the way balik KL sempat mama singgah Repeat Makan Di Restoran Lot Lapan Lima Melaka. Cerita makan udah mama post dulu tapi cerita Muo ni tertinggal pula huhu.. Sebenarnya dah lama mama tak balik Muar dah beberapa bulan dah. Memang lain bila mak dan ayah dah takde ni huhu.. Kalau balik pun sekejap aje, tapi malam tu sempat la mama Lepak Tanjung Emas, Muar Johor. Sebab apa lepak sana nanti mama cerita ye. 


Lepak Tanjung Emas, Muar Johor

Banyak juga perubahan di Tanjung Emas ni. Memang sesuai untuk lepak rehat bersama keluarga. Banyak juga port cantik2 terhias kat sini. Bolehlah ambil gambar buat kenangan. Meh layan antara gambar yg sempat mama ambil. Gambar yg ada muka mama kat sini :) Wordless Wednesday









Lepak tepi sungai Muar melayan pemandangan Sungai Muar dan Masjid ke 2 Muar, Masjid Sultan Ismail Muar

Am proud Johorean :)



Ni bukan kat tanjung Emas, tapi ni gambar Jambatan pertama Muar. Cantik kan ada lampu2 di malam hari.


20 comments:

  1. cantik bersih indah bandar Maharani

    ReplyDelete
  2. lampu2 cantik
    suasana mlm yg tenang tepi pantai tu besttnya

    ReplyDelete
  3. Semua tempat sudah diceriakan, letak nama tempat besar-besar buat bergambar.

    ReplyDelete
  4. Cantiknya mama warna warni. Ceria sungguh suasananya. ;)

    ReplyDelete
  5. Tempat ber'endut' ni. Hehe, tapi bukan saya lah. OKlah balik Muar nanti singgah

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama takd engar org sebut berendut sal.. haha.. jap jap sal org muo ke..

      Delete
    2. mak ayah saya orang Muo, so walaupun besar kat KL tau sangatlah semua perkataan Muo ni

      Delete
  6. Sini memang jadi tumpuan kan kak..cantik sangat tempatnya

    ReplyDelete
  7. wahhh dah cantiklah tempat ni. nmpk gt sy dah lama tak datang sini hehehe

    ReplyDelete
  8. Cantik tempatnya.. bila lah Kak Sue sekeluarga nak sampai sini..

    ReplyDelete
  9. Setiap daerah pun skrg dah berubh kn.. dah makin maju n lawa gitu..

    ReplyDelete
  10. Wah..dah macam- macam ada ni ha...cantik dah..3 tahun dah akak x pi Muo

    ReplyDelete
  11. indah serba berkedip lampounya banyak

    ReplyDelete
  12. Wow, dah byk colour light kat Tanjung! Meriah sungguh! Last time kami balik Muo bln Disember 2021 - balik2 breakfast sate - suka sgt, hihihi.

    ReplyDelete
  13. Johor makin best sekarang, setiap daerah ada tarikannya tersendiri

    ReplyDelete

Words of wisdom