Anak Mama Memancing Buat Pertama Kali di Pulau Pangkor - Cerita Ceriti Ceritu Mamapipie

Breaking

Post Top Ad




Monday, August 3, 2020

Anak Mama Memancing Buat Pertama Kali di Pulau Pangkor

Sebenarnya anak mama memang dah lama teringin memancing. Sejak beberapa tahun lepas dia ada suarakan keinginan dia tu cuma baru lah kali ni tertunai hajatnya. Anak Mama Memancing Buat Pertama Kali semasa kami berada di Pulau Pangkor. Mengapa susu penting untuk anak dan ibu yang menyusu? Baca sini..







Banyak kali juga mama tak benarkan dia ikut memancing. Biasalah mama ni memang jenis seriau sebab selalu dengar macam-macam cerita tentang memancing ni. Tapi disebabkan hanya memancing di tepi pantai di kawasan ramai orang maka kali ini mama benarkan. Seronok budak tu dan excite dia nak memancing malam tu. 


Sayup aje nampak dari jauh 2 ketul org tgh memancing. Sebenarnya ramai yang memancing tau. Ada sepanjang pesisir pantai

Ada muka excited tak budak ni

Ini lah hasilnya.. Walaupun hanya memancing dari pesisir pantai tapi dapat juga la ikan 2 ekor. Jadilah nak.. Dapat pengalaman memancing pun dia dah seronok. 


2 ekor ikan jenis ni  dicampak balik masuk laut sebab saiznya pun comel sangat. Tak sampai hati nak masak..

Esoknya dia nak follow lagi Acunya memancing di awal pagi tapi hujan pula. Takde rezeki dia..










Lastly.. keesokkan harinya anak mama menjala aje ikan di Pulau Pangkor. Menjala guna tshirt yang dia pakai. Masyuk juga hasil dapat banyak tau. Tapi ikan bilis la hihii. Memang banyak ikan kecil-kecil di Pantai Teluk Nipah ni. Sekali sauk dapat juga dalam 10 ekor. Tapi lepas tnngkap tu dilepas balik masuk laut la..

Balik dari PUlau Pangkor pun masih diceri lagi tentang memancing dan dia dah suarakan hati nak pergi memancing lagi.. erk.. nak bagi ke tak ye..


13 comments:

  1. bestnya dapat jugak ikan bila pergi pancing walaupun kecil comel. Tahniah!!

    ReplyDelete
  2. bagus adik dpt mancing...sis tk penh memancing..hehe

    ReplyDelete
  3. bila dapat hasilnya, itu yg best walaupun dapat dua ekor ikan..hehe ♕Tiara Sapphire♕

    ReplyDelete
  4. pengalaman yang ohsem..
    Akhirnya berjaya juga dia memancing..

    ReplyDelete
  5. comel ikan dia tangkap tu, comel nau nau hehe

    ReplyDelete
  6. bestnya die dapat memancing. anak ida pun dh bunyi banyak kali nk g memancing tu

    ReplyDelete
  7. Bestnya syafii...
    Bagi je mama, boleh mama tumpang sekaki :)

    ReplyDelete
  8. Seronokan memancing ikan di pantai

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah dapat juga tunaikan hajat budak sorang ni. Dulu mama penah try memancing kat sarawak tapi sekor pun x sangkut. padahal kawan mama yg memancing sebelah tu dapat 2-3 ekor ikan besar2 pula tu huhu..

    ReplyDelete
  10. seronok dapat memancing. dapat ikan kecik memang lepaskan juga. tak berbaloi nak masak :)

    ReplyDelete
  11. nexttime kami nak memancing dekat pangkor, hr tu x sempat bwk joran tengok org memancing geram jer he he he

    ReplyDelete

Words of wisdom