Tips Lantai Berkilat - Cerita Ceriti Ceritu Mamapipie

Breaking

Post Top Ad


Friday, May 31, 2019

Tips Lantai Berkilat

Tips Lantai Berkilat. Semalam mama ada terbaca dalam grup FB ada tips untuk bagi lantai berkilat. Sesuai untuk di cuba ni. Ye lah kan dah nak raya mesti kita nak orang yang datang berkunjung terasa selesa di kaki dan selesa di mata bila menziarahi kita.. Tips Lantai Berkilat.. 

Mama try last week di rumah.. Memang berkilat dan terasa licin je lantai. Tak melekit pula bila dah kering. Nanti sebelum raya nak servis sekali lagi lantai rumah tu.. Jom tengok apa caranya:

Tips Lantai Berkilat

Caranya mudah saja.. Selepas sapu lantai, semasa nak mop tu cuma perlu guna campuran air panas + cuka + pencuci lantai. Mop Seperti biasa.

Kemudian, mop kali kedua menggunakan air biasa. Memang menjadi tau..

Cuba lah..

7 comments:

  1. Pernh terbaca juga org share tp lupa.. Nk dkt raya mmg elok sgt la lantai berkilat kn

    ReplyDelete
  2. lantai rumah saya kebanyakannya karpet sebab lantai saya dibuat dari terasso. apapun boleh try tips ni kat dapur. selalunya lantai dapur la yang melekit dan cepat kotor...

    ReplyDelete
  3. Ok kak nanti nak try tips akak ni.

    ReplyDelete

Words of wisdom