Rawatan Tradisional Tegangkan Payudara - Cerita Ceriti Ceritu Mamapipie

Breaking

Post Top Ad




Wednesday, May 11, 2011

Rawatan Tradisional Tegangkan Payudara

Oppss.. ini bukan entry lucah yer.. Rawatan Tradisional Tegangkan Payudara ini adalah sekadar sharing info shaja tau.. insya allah berguna kepada semua wanita... mmg ada wanita yg menghadapi masalah payudara kendur & ada juga org cakap ianya dsebabkan menyusu badan. tp aku tak tau sejauh mana kebenarannya.. Apapun mari kita ketahui Rawatan Tradisional Tegangkan Payudara.

Jom kita tgk antara cara tradisional untuk menegangkan payudara..

Labu


Kupas setengah biji labu dan masak sehingga lembik. Setelah itu ramas labu itu ketika masih suam. Kemudian sapukan pada keseluruhan payu dara. Biarkan selama 20 minit sebelum dibilas. Lakukan petua ini sebanyak dua kali dalam seminggu.

Daun Sirih

Daun sirih mempunyai peranan yang penting dalam menganjalkan payu dara. Sediakan beberapa helai daun sirih Layurkan di atas api dan angkat setelah agak-agak sudah panas. Jaga jaga supaya daun sirih itu tidak terbakar. Kemudian tekapkan pada payu dara. Bentukkan ia seperti cawan bra tetapi pastikan tidak menutup puting. Lakukan langkah yang sama pada payu dara yang satu lagi. Selepas itu, pakai bra seperti biasa dan biarkan dalam 2 sehingga 3 jam. Jika mahu, petua ini boleh diamalkan setiap hari.

Urutan

Selain mengamalkan petua tradisional, wanita juga boleh memilih urutan bagi mendapatkan payu dara yang diingini. Urutan yang dilakukan dengan mengelilingi payu dara dikatakan dapat mengurangkan rasa sakit dan denyutan apabila ia mengeras. Sambil mengurut boleh juga cuba kesan jika ada sebarang benjolan atau perkara aneh di payudara. Jika ada kena cepat-cepat jumpa doktor tau.

Senaman Payu Dara

Wanita juga boleh melakukan apa yang dipanggil senaman payu dara. Caranya mudah bahkan tidak
memerlukan masa yang lama. Caranya ialah dengan menegakkan badan dan genggam kedua-dua tapak tangan. Tolak ke arah berlawanan dan lakukan selama 10 sehingga 15 minit mengikut kemampuan.

Semoga berjaya u ols..

29 comments:

  1. semua nih bee pernh terbaca ..nice!!

    ReplyDelete
  2. sangat baik. sesuai untuk yg sudah berkeluarga.

    ReplyDelete
  3. ko mmg rajin cari info kan? benda ni bukan hanya masalah org dah kawin je ada yg masih anak dara tp dah ada masalah mcm ni...diorang je segan nak tanya cam org yg dah kawin..

    nice info adak!

    ReplyDelete
  4. wahh menarik.leh guna labu ye?nice tips

    ReplyDelete
  5. wah mama pie this artikel sangat berguna pada wanita2 diluar sana....thanks for sharing.

    ReplyDelete
  6. salam tuan umah..

    nak tanya ada tak petua untuk org kena penyakit sendi...mana lah tau kot2 ado terbaca ..kalau sudi harap boleh share...tk

    ReplyDelete
  7. yeke..kalau lah benar mama, nape ramai yg dah memasuki gerbang 40an kendur gak. sampai gi buat treatment kat spa lah, dan mcm2.ambik ubat sapu kat mana2 direct selling, farmasi..tapi hampeh..kalau ini benar, tak payah kita cari ubat2 mahal2.. meh cuba meh..TQ mama

    ReplyDelete
  8. kawan saya pernah buat..guna labu..mmng mnjadi katanya..Tapi saya tak prnah buat..

    ReplyDelete
  9. hohoooho nak gak cuba lah.. tapi labu nak dapat mana eh? thanks info, i like

    ReplyDelete
  10. emm saya just mampu baca sebagai ilmu pengetahuan..amalkan ia?sudah semestinya tidak coz saya ni lelaki heheheh

    ReplyDelete
  11. Wuaahhh..
    sipz..sipz..
    Mantaph Infox..
    ͼ⎝⋗⍜⋖⎠ͽ

    ReplyDelete
  12. Tegangkn payudara-minum air kanji beras sebelum tido malam,kena selawat 3x.Amalkn selalu.Insyaallah..

    ReplyDelete
  13. boleh di coba ni....
    http://estojaya.blogspot.com/2011/07/kandung.htmlf

    ReplyDelete
  14. pernah buat kaedah letak daun sirih..mmg menjadi jugak

    ReplyDelete
  15. Kak, klo petua nk 'beser' kan sket ade x??hehehehe share ler..

    ReplyDelete
  16. pnah bca.. tp xpnh buat.. hehehe

    ReplyDelete
  17. Kunjungan pagi selasa. semoga suksess selalu.

    ReplyDelete
  18. hihi thanks ye semua sudi baca

    ReplyDelete
  19. great article. boleh tuh di coba buat perempuannya. hehee

    Rumah Dijual

    ReplyDelete
  20. FREE DOWNLOAD SEDUCE ME AND OTHER SEX GAMES ADULT 18+ FOR PC FULL VERSION LATEST VERSION COMPRESSED 18+ DOWNLOAD FROM HERE-->>>> www.arsofts786.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. tak sangka ada juga petua utk mslh ini

    ReplyDelete
  22. Shootout at Wadala (2013) Full Movie Free Download FROM HERE-->>>> www.zoomblogstar.blogspot.com

    ReplyDelete

Words of wisdom