Lebih Yakin Dengan Produk Sah Halal CCM Duopharma

Lebih Yakin Dengan Produk Sah Halal CCM Duopharma.. Dalam kehidupan seharian kita pastinya kita akan membeli ubata-ubatan, suplemen dan produk kesihatan bagi menaikkan taraf kesihatan kita sekeluarga, begitu juga mama... Sememangnya di dalam Islam itu sendiri amat mementingkan kesihatan dan sesungguhnya kesihatan yang baik adalah nikmat yang tak terhingga di dunia ini. Kerana itulah pemilihan ubat dan barangan kesihatan yang halal amat penting sejajar dengan kehendak Islam seperti mana sabda Rasulullah SAW, “Mencari yang halal itu adalah wajib bagi setiap orang Islam” hadis riwayat al-Baihaqi. Secara peribadi mama lagi selesa dan Lebih Yakin Dengan Produk Sah Halal CCM Duopharma kerana CCM Duopharma adalah farmasi pertama yang berjaya mendapatkan sijil halal bagi produk-produknya..

Secara peribadi, mama perhatikan orang muslim sekarang lebih peka dalam mencari ubatan, suplemen dan produk kesihatan lain yang memenuhi ciri-ciri kualiti, bersih dan yang paling pentingnya halal. Kita kena hati-hati kerana terdapat sesetengah produk yang menggunakan barangan dari sumber yang haram seperti khinzir atau bahagian dari haiwan yang tidak disembelih. Yang memeranjatkan mama bila mama dapat tahu bahawa hampir 30 peratus daripada 100 produk kesihatan yang diuji di makmal Pusat Pengajian Sains Farmasi Universiti Sains Malaysia (USM) tidak halal kerana menggunakan gelatin kapsul diperbuat daripada kulit babi. Boleh refer Artikel Penuh di sini: 
http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1103&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_42.htm#ixzz5LPeCIapN. Ya Allah, nauzubillah ntah apa je lah yang berlaku jikalau tidak Ada kesedaran tentang perkara inii. Kerana itulah selepas ini mama kena pastikan bahawa semua ubatan yang dibeli mestilah ada tanda halal.

CCM Duopharma





Sebenarnya banyak produk CM Duopharma yang mama gunakan dalam kehidupan seharian mama. Nanti mama ceritakan antara keluaran CCM Duopharma yang gunakan di bawah ye..

Kalau korang nak tau CCM Duopharma adalah syarikat farmaseutikal pertama yang menerima sijil Halal Malaysia untuk ubat preskripsi yang dikeluarkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) berdasarkan piawaian farmaseutikal halal pertama dunia. Alhamdulillah, urusan mama jadi mudah untuk mencari ubatan halal untuk keluarga mama. 


Inilah antara produk CCM Duopharma yang mama guna sekarang. Semuanya serasi dengan keluarga mama especially Syafi yang makan vitamin Champs sejak dari dia tadika lagi. Selain dari rasa yang sedap, ianya berkhasiat dan yang pentingnya Halal. Cuba tengok kesemua produk di atas ada tanda Halal, kan!

Beberapa minggu sebelum mama khatankan Syafi dulu mama pun ada beli Flavettes Vitamin C bagi menguatkan imun sistem dan sebagai suplemen ketika proses penyembuhan selepas berkhatan. Alhamdulillah dah selamat anak mama Tu..

Bagaimana memastikan produk yang dibeli itu Halal?  

Sebenarnya mudah aje kalau nak menentukan sesuatu ubatan itu halal. Buatlah macam mama selalu buat iaitu melihat tanda Halal di ubat itu, sama macam kita cari tanda Halal kalau nak beli makanan di supermarket. Dengan adanya tanda Halal itu maka mama lebih confident untuk membeli dan menggunakan produk tersebut. Memandangkan CCM Duopharma ada sijil Halal bagi setiap produknya mama mama selalunya cari produk keluaran CCM Duopharma saja sekarang ni.



Misi Jenama Keluaran CCM Duopharma

Kesemua Produk Halal farmaseutikal keluaran CCM Duopharma adalah bermutu dan diyakini dari segi kebersihan, keselamatan serta memenuhi syarat dan peraturan Kementerian Kesihatan, JAKIM dan melalui proses dan pensijilan Halal yang ketat sehingga mendapat sijil Halal dari Pensijilan Halal Malaysia. 

Selain itu, jenama CCM Duopharma yang memang dikenali ini juga sentiasa memastikan produk-produk keluarannya sentiasa memberikan kebaikan dari segi kesihatan, asli, tulen dan selamat untuk di makan. Dengan adanya pensijilan Halal tentu sekali ia akan memberikan kebaikan bukan saja kepada orang muslim, tetapi juga kepada non-muslim. Kerana sesuatu yang Halal itu tentunya bersih, kan?





Kesedaran Produk Halal

Lambakan produk farmaseutikal dari pelbagai jenama sama ada keluaran tempatan atau antarabangsa memberikan banyak pilihan kepada kita sebagai pengguna bagi memenuhi keperluan masing-masing. Namun begitu sebagai seorang pengguna yang prihatin kita seharusnya membuat penelitian terlebih dulu sebelum membuat sebarang pembelian. Antaranya kandungan bahan, keberkesanan produk, kesesuaian dan yang paling penting adalah status Halal produk berkenaan. Ini jugalah antara kesedaran yang CCM Duopharma berikan kepada pengguna. Sebagai pelopor dalam industri farmaseutikal Halal ini CCM Duopharma tentu sekali memainkan peranan dan memberikan kesedaran kepada pengguna agar memilih produk Halal yang betul dengan mudah.

Jika perlukan maklumat lanjut korang boleh layari website ini www.myh4p.com

mamapp

Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..

15 Comments

Words of wisdom

  1. Tahniah Duopharma kerana prihatin dengan product halal utk org islam. Yakin dah lepas ni beli produk Duopharma ni.

    ReplyDelete
  2. Thanks sharing tentang ni. Kadang senang nak terlepas pandang

    ReplyDelete
  3. Saya pun pernah guna yang vitamin champs tu.. Lepas ini memang guna tanpa was was lah..

    ReplyDelete
  4. bila ada yang sah halal memang tak rasa was was nak guna =)

    ReplyDelete
  5. Salam Aidiladha mamapipie..
    Lepas ni lebih yakin bila beli product Duopharma..
    Thank you for sharing this info..

    ReplyDelete
  6. good sharing Adda..dah semakin byk sykt dapatkan sijil halal ni kan

    ReplyDelete
  7. produk CCM ni memang bagus masa Fatin Kanak-kanak memang selalu belikan utk dia!

    ReplyDelete
  8. Saya memang dari dulu serasi dengan Uphamol kak...

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. I visited multiple web sites but the audio quality for audio songs current at this
    web page is in fact wonderful.

    ReplyDelete
  12. Appreciate the recommendation. Will try it out.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post