Parenting tips yang mama baru tahu melalui website babybalu.com

Mama nak cerita tentang satu website yang mama terjumpa baru-baru ni. Website https://babybalu.com/ sesuai dengan tagline dia iaitu "The best advice we’ve ever heard about parenting" sebab banyak info yang menarik berkenaan parenting di sini. Bila browse website ni rupanya banyak juga Parenting tips yang mama baru tahu melalui website https://babybalu.com/ ni. Memang seronok baca tips yang menarik kat sini. Ni mama listkan antara Parenting tips yang mama baru tahu melalui website https://babybalu.com/


Kat website https://babybalu.com/ ada 3 kategori iinfo dan tips iaitu berkaitan dengan pregnancy, berkaitan baby dan berkaitan produk baby. Bagi ibu-ibu yang sedang atau merancang untuk mengandung sekarang adalah masanya untuk dapatkan info berkenaan baby dan diri sendiri. Produk baby pula mama suka baca kat sini sebab https://babybalu.com/ senaraikan perkara apa yang perlu di ambil kira sebelum membeli sesuatu produk contohnya Which Is The Best Baby Monitor For Twins In 2018? (Guide And Reviews). Banyak lagi tips menarik, kalau nak tau kena pergi dan baca sendiri di https://babybalu.com/.




Kat bawah mama nak share perkara dan ilmu baru berkenaan parenting yang mama dapat dari babybalu.com.

1. Ada Trimeter ke 4?

Ini first mama dengar ni. Rupanya Trimester kehamilan bukan berakhir selepas baby lahir. Terdapat Trimester ke 4 di mana ia adalah proses menyesuaikan diri seorang ibu dan baby tu. Masa mama lahirkan Syafi dulu memang tak bersedia untuk Trimester ni. Memang kelam kelibut lah bila anak nangis dan blur2 pun ada tak tau nak buat apa. Kalaulah masa tu mama dah baca tentang Trimester ke 4 kan bagus. So, perkara utama yang perlu dibuat semasa trimester ini antaranya berikan susu semasa mereka lapar, sediakan diri sendiri bagi menghadapi tidur tak cukup tu, fahami jadual rutin baby dan berikan sentuhan penuh kasih sayang yang banyak kepada mereka.

2.  Makanan untuk meningkatkan kesuburan

Rupanya kalau makan asid folik bagi ibubapa yang merancang untuk mendapatkan baby hanyalah supaya badan si ibu ready untuk mengandung saja. Ia bukannya untuk meningkatkan kesuburan selain dari tinggi kandungan vitamin. Antara cara meningkatkan kesubura adalah mendapatkan makanan yang boleh meningkatkan kesuburan. Pertama, makan  buah-buah citrus seperti lemon, oren dan kiwi.Kedua, makan buah beri dan avovado. Salmon dan walnut pun bagus rupanya untuk meningkatkan kesuburan.

3. Explosive poop?

Awas kepada mommies semua. Rupanya kita kena awasi juga explosive poop semasa tukar pampers baby. Dulu mama selalu gak kena "tembak" dengan Syafi semasa tukar pampers dia. Mujurlah tak penah kena version poop haha.. Explosive poop terjadi kerana najis baby kan cari, so kadang-kadang kalau tekanan dalam perut tu terlebih masa yak maka jadilah explosive. Apapun babybalu.com cakap explosive poop ni tak perlu dirisaukan sangat. Korang kena bersedia ajelah dengan perisai ye..



4. Baby Carrier buat Daddy

Mama ingatkan baby carrier tu sesuai aje digunakan oleh semua jantina. Rupanya ada perkara yang perlu kita consider kalau nak beli carrier buat si ayah. Kena ambil kira carrier yang lebih sesuai yang selesa buat badan si bapa yang lebih besar dari si ibu. Dengan baby carrier yang betul barulah si bapa rasa tenang tanpa sakit belakang atau sakit bahu.

Menarik kan semua info ni. Kalau nak tau lebih lanjut bolehlah visit https://babybalu.com/Jom!!

mamapp

Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..

20 Comments

Words of wisdom

  1. Useful untuk parents. Tak ada lah nak terkial-kial tak tau nak buat apa lepas ni kan

    ReplyDelete
  2. Banyak tips berguna dan menarik ni kak...boleh la PC singgah dan tambah ilmu...

    ReplyDelete
  3. Banyaknya info berguna dalam web ni kak. Boleh bookmark utk tambah ilmu parenting.

    ReplyDelete
  4. petua yang menarik.. saya ada pernah tulis artikel pasal makanan untuk tingkatkan kesuburan, tapi lebih kepada untuk lelaki.. hehehe

    ReplyDelete
  5. Boleh jadi panduan kepada bakal2 ibu dan bapa

    ReplyDelete
  6. tips2 menarik seperti ini wajib di baca untuk orang tua.. terlebih untuk ibu yg akan mempunyai anak.
    sangat bagus sekali tips2nya.. thanks for share :)

    ReplyDelete
  7. Banyak tips parenting yang miza tak tahu lagi. Thanks share

    ReplyDelete
  8. tq share... explosive poop tu mrs pip pernah kena... habis kotor baju mrs pip ... kenangan la juga, tp lepas tu dah tahu dah handle nak tukar pampers baby yg ada poop ... hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha mrspip penah kena rupanya.. mesti ngeri kan..

      Delete
  9. bagusnya website ni...bolehla terjah nnt

    ReplyDelete
  10. menarik website ni..zaman sekarang banyak yg kita boleh pelajari dari website sebegini kalau dulu main ikut nasihat dari mak dan mertua je dan kekadang tu diaorang pun kurang arif...kena la hadap tanpa ilmu pengetahuan..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah kita kak.. sekarang senang aje Kan info Ada Di mana2

      Delete
  11. baru tahu ada baby carrier untuk ayah

    ReplyDelete
  12. Memarik web ni..nak terjah nanti

    ReplyDelete
  13. Semoga website tersebut memberikan manfaat bagi pengunjungnya. Salam Olahraga!

    ReplyDelete
  14. Good sharing Adda, bagus untuk parenting tips kan..

    ReplyDelete
  15. Website yg mmg best.. banyak betul info baru boleh dpt Dari sini kan

    ReplyDelete
Previous Post Next Post