Ke taman rama-rama lagi - Cerita Ceriti Ceritu Mamapipie

Breaking

Post Top Ad

Sunday, October 26, 2014

Ke taman rama-rama lagi

Kami balik utk bawa nenek syafi g amik darah di klinik kesihatan kat kampung. Semoga result ok.

Otw nk balik shah alam mama bawa la budak sorang  ni ke taman rama - rama melaka. Mmg sejak kecil ni tempat feveret dia. Lagi2 skrg tgh suka nyanyi lagi dari ulat jd kepompong  tu. Asyik minta dibawa ke sini so baru harini ada kesempatan.

Anyway tiket masuk dah naik iaitu rm15 utk dewasa dan rm8 utk kanak2 3-12 tahun..

Gambo x byk ambil sebab dh selalu sgt ke sini hehe

14 comments:

  1. Lama dah tak ke sana, lama juga tak ke sini :)

    ReplyDelete
  2. Xpernah pegi taman rama2 sini. Kalau ke melaka bole la ke sana nanti. Eh zara pun ada nyanyi lagi rama2 tu kepompong bagai. Dulu time diriku kat sekolah xde rsnya nyanyi lagu tu hihi

    ReplyDelete
  3. EnpayarUtama selalu pergi sini juga ke? ok la kan sebab ada byk binatang kt sini.

    Yati, seronok juga bawa budak2 kt sini. sini tak terasa panas sgt sebab penuh dgn pokok2. so tak kena cahaya matahari sebab ada shading.

    thomas, bukan ular sahaja, buaya, ikan, burung pun ada. dulu ada harimau tapi skrg dah takde

    ReplyDelete
  4. Teringin nak pergi ke taman rama-rama tapi tak boleh sebab alergik dengan rama-rama.

    ReplyDelete
  5. Salam blogwalking here :)

    taman rama2 dekat melaka ke ni? suka sgt pegi tmn rama2!

    sincerely,
    Najlaa 'Aqilah

    ReplyDelete
  6. waaa..bestnya sikecik tu..

    erkk..ular pon ada eh..kena tukat nama mini zoo ni.hihi

    ReplyDelete
  7. seronok nyer g taman dgn anak2 kan....

    ReplyDelete
  8. Kat sini xda taman rama2... mesti best kan

    ReplyDelete
  9. Taman rama2 ada ular besar gitu?? erghhhhh ai penakut benor ngan ular... takper lah... pegi tempat lain je lah

    ReplyDelete
  10. didie.. kesiannye alergy. takpe lah gi taman boya je la yek
    perdu, mmg gembira sgt syafi. dis week ajak pergi lagi adoyai..
    najlaa.. ni mmg kat melaka tu. best.. pergilah
    nadia, kat situ mmg dah tahap mini zoo.. mmg dah kena tuko nama dah tu hihi
    anailah, mmg best g dgn budak, kalau dgn bapa budak aje pun best gak hehe
    sara duk mana takde tmn rama2 tu
    abg bear gi tgk ikan je la.. kat aquaria best gak. mmg ada org takut ular mcm kawan mama dah tahap trauma dah tu

    ReplyDelete
  11. bagus banget nih, kayak di kebun binatang

    ReplyDelete
  12. Ulau albino... butterfly albino ada tak... Taman nie dekat tak ngan zoo...

    ReplyDelete

Words of wisdom