Friday, August 21, 2009

Nak tanya sket

Perkara ni pernah terlintas di kepala aku.. apa pendapat u ols yek kalau mak atau ayah mandi sama2 dgn anak2? adakah itu normal? ataupun x normal? pastu, kalau normal sampai umur anak brape tahun yg kite boleh mandi sekali dgn dia.. takpe ke kalau dia tgk kite "separa toooott". pelik ke? aku x penah buat, tapi pernah gak terfikir nak buat.. cuma tertanya2 ni..

12 Responses so far.

  1. Lynda says:

    Adda..boleh kalu nak mandi sama dengan anak dengan syrat berkemban selagi dia masih belum berakal..Umur paling tidak sesuai mandi bersama ialah 3 tahun sebab masa tu dia dah boleh menceritakan sesuatu w/p tidak jelas...

  2. Rozita says:

    aku x pasti sal agama lak adak tp mmg aku biasa buat ni..kitorang selalu mandi 3 org...org kata leh mesrakan diri dgn anak...ala cam kita main air kat pantai tu kan...tp penuh la bilik air tu..hehe...tp kitaorang berkemban la..takkan nak separa toot lak kat anak...pelajaran x bagus tu..

  3. nornilia says:

    Saya tak penah buat......hsbd x bagi..hihi

  4. Nurhayati says:

    tak pernah lagi mandi bertiga..
    tapi kalau ikut secara logik.. mcm cakap lynda la.. belom berakal lagi.. bayangkan anak lelaki mandi ngan kita bila dah bole berakal, nanti lain plak jadinye.. bahaya..
    tapi ape pun bagi yati, kalau bole elak la dari buat camni.. sbb tak salah kalau tak buat pun kan..

  5. adda says:

    thanks semua for the info. betul gak kata kak lyn.

    tp ita, berkemban tu kira dah separuh toot la tuh.. cayalah ko mandi bertiga sekali.. amat mesra.. hehe..

    yati, nbetul gak mmg tak salah kalau x buat.. cuma nak tau jer hihii..

    ailin sama lah dgn akak, x penah buat tp semalam ada wat. kira 1st time le tuh.. hihi tu yg nak tanya pendapat korang.. mmg berkemban tp syafi cam pelik ajer mandi dgn mama.. siap cucuh2 berus gigi dia kat peha kite.. pelik sgt le tuh..

  6. ntah la tak pernah plak wat selalu mandikan anak dulu baru kiter mandi...tapi rasanyer kalo time anak kecik tak pe tapi kalo dah beso jangan la kot..sebab memori bebudak ni daya ingatan diorang kuat & tajam, akan dikenang sampai ke beso..so takut gak kot2 dia terlepas cakap kat kengkawan @ sedara mara...sebab pernah terjadi kat sepupu kiter

  7. adda says:

    alamak ye ke mama aqish? ayoyo.. malu tuh hehe.. tobat tanak jd camtuh

  8. adda says:

    alamak ye ke mama aqish? ayoyo.. malu tuh hehe.. tobat tanak jd camtuh

  9. Sebaiknya cuba elakkn mandi bertiga dgn ank.Mmg klu ank yg masih umr 1thn,tapi memori mreka kuat.

  10. adda says:

    betul.. memori diorg kuat betul.. kalau camtuh baik kite elakkan aje yek

  11. HHmmm.... soklan @ jawapan yg BAGUS.. hehehehe..ada gak tpt rujukan ku...

  12. adda says:

    benda yg baik elok kite kongsi sesama. ye x?

Leave a Reply

Words of wisdom

Advertisements

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 

Si Peramah

Leave footprint here

Counter

since 25/7/08

Sapa dpt hit 339999 sila print screen & email kpd addahus@yahoo.com bagi memenangi topup rm10 dari mama pipie :)

Contributors