Lindungi Anak Tersayang Dengan Diffenz Junior

Assalamualaikum semua. Sebagai seorang ibu, tentu sekali kita mahukan yang terbaik untuk anak-anak. Tak dinafikan mama sendiri berasa risau setiap kali sesi persekolahan bermula.

Kalau dulu-dulu sebelum ada Covid-19 ni takde la risau sangat. Tapi sejak kita semua terpaksa berdepan dengan wabak berbahaya ni memang risau sangat-sangat kerana banyak kes positif terutamanya daripada sektor pendidikan.



Berdasarkan pengalaman sendiri, sejak berada di tadika lagi anak mama sering diserang batuk, selsema dan demam sehingga pernah masuk wad beberapa kali akibat asma.

Ini kerana persekitaran anak yang bercampur dan bergaul dengan kawan-kawan lain di sekolah jadi mereka ni mudah terdedah dengan risiko setiap kali ada antara mereka yang tidak sihat.

Dengan keadaan sekarang ni lebih merisaukan memandangkan kes harian yang sangat tinggi. Ramai rakan-rakan mama di media sosial yang turut positif Covid-19. Kalau dulu dengar yang jauh-jauh je yang positif tapi sekarang ni ramai rakan rapat dan keluarga terdekat pun turut positif. Yang paling mama kasihan melihat anak-anak kecil yang masih tak tahu apa-apa turut dijangkiti.

Kerana itulah kita perlu bantu tingkatkan sistem imun anak-anak agar dapat melawan penyakit dan mengelak daripada dijangkiti kuman dan virus.

Walaupun anak mama sudah bersekolah di asrama, namun begitu dia masih lagi terdedah dengan risiko yang sama. Kerana di asrama pun keadaannya sama juga sebab kita tak tahu siapa pembawa virus-virus ini.

Di sini mama nak memperkenalkan kepada semua dengan produk Eskayvie Diffenz Junior. Mama sangat syorkan untuk ibu bapa dapatkan sebagai perlindungan kepada anak-anak.


Pengenalan Tentang Diffenz Junior

Apa itu Diffenz Junior? Ia adalah suplemen berbentuk tablet kunyahan berperisa oren yang enak dan boleh membantu menguatkan sistem imun, menyokong tumbesaran dan membantu anak-anak kekal sihat dan bertenaga sepanjang hari. Ia sesuai diberikan kepada anak berusia 2 tahun dan ke atas.


Formulasi Utama Diffenz Junior

Dalam usaha melindungi diri, korang harus tahu yang anak-anak juga memerlukan perlindungan yang sama seperti orang dewasa. Malah, perlindungan untuk anak-anak seharusnya diberikan lebih kerana imun badan mereka masih lemah.

Selain menyahut saranan kerajaan dalam program vaksin untuk anak-anak, ibu ayah masih boleh berikan perlindungan tambahan kepada anak-anak dengan memberikan mereka Diffenz Junior sebagai suplemen tambahan.

Diffenz Junior diformulasikan dengan gabungan beberapa bahan utama seperti kolostrum, multivitamin seperti vitamin C dan D, Cendawan Susu Harimau dan Buah Camu-Camu. 


GABUNGAN KOLOSTRUM, MULTIVITAMIN, CENDAWAN SUSU HARIMAU, BUAH CAMU-CAMU, VITAMIN C & D MENYOKONG TUMBESARAN DAN SISTEM IMUN ANAK

Di bawah ni mama kongsikan lebih jelas lagi apakah kandungan dalam Diffenz Junior. Jom baca.


Cendawan Susu Harimau (Lignosus Rhinocerus) 


Cendawan jenis eksotik ini amat berkhasiat bagi menguatkan sistem imun dan melindungi tubuh daripada jangkitan kuman dan virus.  Ia hanya tumbuh di lereng bukit Hutan Khatulistiwa dan sangat sukar diperolehi serta mengambil masa bertahun lamanya untuk membesar.

Harganya pula sangat mahal dan boleh mencecah ribu ringgit untuk setiap gram. Cendawan jenis eksotik ini amat berkhasiat bagi menguatkan sistem imun dan melindungi tubuh daripada jangkitan kuman dan virus. Jadi tak hairan la kalau cendawan ni diiktiraf sebagai ‘Harta Karun Negara’.

Berikut adalah ringkasan kebaikan Cendawan Susu Harimau:

  • Mengatasi masalah resdung, alahan dan ekzema.
  • Melegakan batuk, selesema, radang paru-paru, asma.
  • Menguatkan paru-paru bagi pesakit paru-paru kronik dan perokok tegar. 
  • Menguatkan sistem imun badan daripada jangkitan kuman dan virus.
  • Digunakan secara tradisional untuk merawat symptom masalah yang berkaitan sistem pernafasan seperti batuk kronik, allergi sinus dan asma.


Menariknya, pada tahun 2002, pelbagai kajian telah giat dijalankan apabila mantan perdana menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad mengatakan bahawa penyakit batuk kronik yang dialaminya bertahun-tahun dapat diubati dengan cendawan ini. 

Buah Camu - Camu (Myrciaria Dubia)


Buah unik ini digunakan bagi tujuan perubatan oleh penduduk asli Amazon sejak lebih 700 tahun dahulu lagi. Camu-camu, yang juga dikenali sebagai Myrciaria dubia, adalah buah yang tipikal di rantau Amazon dengan kandungan vitamin C yang tinggi dan mudah diserap, berbanding buah-buahan lain seperti acerola, oren, lemon dan nanas. Banyak kajian mendapati ia mempunyai kandungan Vitamin C hingga 60 kali ganda lebih tinggi daripada buah oren.

Digelar sebagai superfood kerana khasiatnya, camu-camu turut mengandungi antioksidan seperti polyphenols, carotenoids, flavonoids, anthocyanin, asid gallic dan asid ellagic yang menguatkan lagi sistem imun badan. Selain itu, ia juga mengandungi banyak mineral seperti Zinc, Magnesium dan Manganese yang mampu menguatkan sistem imun badan

Antara kebaikan camu-camu adalah seperti berikut: 

  • Menguatkan sistem imun
  • Antioksidan dan anti-radang
  • Melangsingkan badan dan mengurangkan sel lemak
  • Menstabilkan tekanan darah tinggi
  • Merangsang penghasilan kolagen
  • Mengawal gula darah

Kolostrum


Seperti semua sedia maklum kolostrum adalah susu pertama yang penuh khasiat, terhasil selama beberapa hari pertama selepas melahirkan. Ia turut dikenali sebagai cecair emas dan amat kaya dengan antibodi dan juga mengandungi pelbagai Faktor Pertumbuhan (Growth Factor).

Antara kebaikan Kolostrum adalah seperti berikut:
  • Meningkatkan sistem imun badan 
  • Melindungi daripada jangkitan yang melibatkan sistem pencernaan 
  • Kesan anti-mikrob dan anti-virus
  • Melindungi daripada jangkitan sistem pernafasan dan cirit birit 
  • Menyokong perkembangan dan tumbesaran yang sihat

Multivitamin dan mineral


Multivitamin dan mineral adalah nutrisi yang mengandungi banyak vitamin dan mineral tertentu. Ia bertindak untuk memenuhi jurang pemakanan (kekurangan vitamin atau mineral yang boleh mempengaruhi kesihatan optimum).

Masalah kekurangan nutrisi ini biasa terjadi dalam kalangan kanak-kanak yang memilih makan atau ‘picky eater’.

Multivitamin dan mineral ini dapat membantu:
  • melengkapkan keperluan nutrisi
  • menyokong penglihatan 
  • merangsang sistem imun badan (immunomodulatory) 
  • melindungi diri daripada jangkitan 
  • membantu menguatkan otot dan sistem saraf kanak-kanak
  • membantu dalam penghasilan tenaga, dan memelihara kesihatan sistem saraf 

Vitamin C


Vitamin adalah satu elemen yang memastikan sistem imun badan bekerja dengan baik. Ia membantu mengelakkan jangkitan virus dan mengurangkan kesan virus terhadap mereka yang dijangkiti.

Disebabkan ianya bersifat larut air, badan tak mampu menghasilkannya atau menyimpannya secara efisien, maka ia perlu diambil daripada makanan seperti buah-buahan dan sayuran ataupun melalui makanan tambahan yang berasaskan vitamin C seperti Diffenz Junior ini.

Bagi memastikan sistem imun sentiasa kuat, pengambilan vitamin ini mestilah dalam jumlah yang mencukupi. Vitamin C juga diperlukan untuk
  • Merangsang pembentukan kolagen
  • Membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka 
  • Meningkatkan penyerapan zat besi.

Vitamin D


Para saintis telah menemui 3000 reseptor vitamin D di dalam badan menjadikannya penting untuk tulang dan keseluruhan badan. Ia sangat penting di zaman pandemik ini kerana ia membantu meningkatkan lapisan saluran pernafasan.

67.4% rakyat Malaysia mempunyai masalah kekurangan vitamin D, kerana itulah vitamin ini perlu diambil secara suplemen. 

Kebaikan Vitamin D seperti berikut:

  • Sangat penting untuk mengawal selia sistem imun
  • Anti radang
  • Membantu tumbesaran tulang yang sihat
  • Menyokong sistem pernafasan, jantung & saraf
  • Membantu kawalan gula darah, kekuatan tulang dan banyak lagi


Kebaikan Diffenz Junior


Melalui ramuan utama di atas maka sudah jelaslah banyak sangat kebaikan Diffenz Junior ini. Secara keseluruhannya Diffenz Junior:
  • Mengandungi nutrisi yang seimbang dan lengkap
  • Menjadikan badan sentiasa cergas dan bertenaga
  • Menjadikan paru-paru yang bersih dan kuat
  • Membantu mendapatkan sistem imun badan yang mantap

Maklum Balas Pengguna Diffenz Junior

Sejak dilancarkan pada bulan Oktober tahun lepas, Diffenz Junior telah banyak membantu ramai ibu bapa. Kalau tak percaya koang boleh cuba tengok testimoni berikut.

Testimoni (Luka Pembedahan Makin Sembuh, Anak Makin Sihat)

Testimoni berikut dari Puan Nor, Selangor. Mari kia baca kisah Puan Nor ini.


Setiap ibu pastinya mahukan yang terbaik untuk anak mereka. Pn Nor (30 tahun) mengambil keputusan untuk memberikan Diffenz Junior kepada anaknya yang berusia 11 tahun apabila mengetahui tentang khasiatnya.

Pn Nor menjadikan Diffenz Junior sebagai ikhtiar untuk mempercepatkan proses pemulihan anaknya yang baru sahaja menjalani pembedahan apendiks. Dalam masa 4 hari sahaja, luka pembedahan telah kelihatan semakin sembuh dan kering.

Diffenz Junior yang diformulasi dengan Cendawan Susu Harimau dan buah Camu-camu yang sangat bagus untuk melindungi paru-paru serta bantu tingkatkan tahap imun dalam badan anak-anak. Selain itu, Diffenz Junior juga kaya dengan vitamin C dan D yang membantu memulihkan luka secara dalaman dan juga luaran.


Kesimpulan

Di musim yang mencabar sekarang ni kita perlulah menjaga kesihatan bagi memastikan keluarga kita terutamanya anak-anak mempunyai pertahanan badan yang kuat untuk melawan ancaman virus dan bermacam penyakit-penyakit lain.

Oleh itu, bekalkanlah perlindungan yang lengkap untuk diri dan anak-anak agar tubuh lebih bersedia. Dapatkan set perlindungan seisi keluarga Diffenz Junior bersama Diffenz demi meningkatkan sistem imun, melindungi daripada jangkitan penyakit dan menyokong tumbesaran yang sihat anak-anak.

Caranya mudah saja, hanya kunyah atau kemam 1-2 tablet Diffenz Junior dua kali sehari selepas makan mengikut sukatan yang disarankan.


Maklumat Eskayvie Diffenz Junior

Korang boleh klik link dibawah untuk maklumat lanjut

Website: www.eskayvie.com

Facebook Eskayvie Malaysia: https://www.facebook.com/eskayviemalaysia21official

Instagram Eskayvie Malaysia:  https://www.instagram.com/eskayviemalaysia_/



mamapp

Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..

23 Comments

Words of wisdom

  1. Ramai cakap Diffenz nie bagus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye kak sue. sebab ingredient dia tu mmg power2

      Delete
  2. Hot selling ni.. anak makan konfirm ada selera makan. ^^

    ReplyDelete
  3. bagus diffenz ni.. mia dan family mia makan ni... yang dewasa punya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye kan mia, yg dewasa punya pun ada. byk khasiatnya

      Delete
  4. Nice sharing mama, memang sekarang ini banyak covid ni sektor pendidikan atau industri sebab kawasan tertutup

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi kesian bila budak2 x ramai lagi yg ambil vaksin lagi kan.. risiko

      Delete
  5. Ramai pengguna Diffenz sekarang, bagus la maksudnya ramai yang makan

    ReplyDelete
  6. anak saudara saya ramai yang kena covid. dah macam sakit biasa dalam masyarakat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bertul tu dah tahap endemik dah kite. tunggu masa aje

      Delete
  7. Haritu masa saya & husben +ve covid, akak ipar ada cadangkan beli diffenz ni jugak..Sbb dia & family masa kena covid, amalkan ni sebagai supplemen tambahan, alhamdulillah cepat baik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah.. bagus diffenz ni utk tambah imun system dan menguatkan badan kan

      Delete
  8. anak ammi suka ajuk iklan ni kalau keluar kat radio

    ReplyDelete
  9. banyaknya kelebihan supplemen ni. saya nak beli untuk anakla

    ReplyDelete
  10. hari2 dgr iklan produk ni kat radio hehehe

    ReplyDelete
  11. Dah mula sesi persekolah 2022 jadi ramai parent yang risau ank-ank kena ke sekolah, kes covid tinggi setiap hari, jadinya selain ikut sop kena juga ambil vitamin diffenz ni bagus utk lindungi anak2.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post