Raya ke 5 Makan Durian 😃 - Cerita Ceriti Ceritu Mamapipie

Breaking

Post Top Ad



Tuesday, June 11, 2019

Raya ke 5 Makan Durian 😃

Hari Raya ke 5 mama masih di Johor. Mama Beraya ke Batu Pahat, Parit Raja Dan Parit Besar, Muar. Sepanjang jalan Sana sini jual durian makanya mama yang hantu durian ini sangatlah Tak dapat menahan craving doyan mama..

Bila lalu di Parit Bakar Muar tetiba nampak rimbunan buah feveret mama Ni terus minta ayah Syafi berhenti

Yang kuning Ni durian ioi RM 15 sekilo ok la Kan.. mama suka durian ioi Ni sebab rasanya lemak Dan Ada sikit pahit.. 

Syafi pun suka makan doyan juga

Sempat lagi main henpon.

Selain ioi mama Ada beli juga durian Kampung. Tak kalah dengan ioi durian Kampung pun sodap Tau.. Rasa dia pahit, manis Dan power.. RM 8 sekilo.

Alhamdulillah seronok kami anak beranak melantak hampir 10 biji durian juga lah siap bawa balik beberapa biji lagi utk adik mama..

25 comments:

  1. Eh dh berbuah lgi durian...untung rezeki

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat muar ada yg berbuah dan ada yg sedang membesar tapi byk juga skrg ni

      Delete
  2. ray dah lama tak makan durian. skrg langsung dah tak makan.

    ReplyDelete
  3. sedapnya, saya sekeluarga demam. Kalau tak dmm, nk gak cari durian hehe

    ReplyDelete
  4. Ya Allah derian sodap eh...ni yang rasa nak pi cari juga nih.

    ReplyDelete
  5. Malam tadi Mrs. A beraya rumah biras dapat makan bubur kacang durian heheheee...
    katanya mak sedara dia yang kat Mambau bagi buah durian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 hari lepas mama pun dpt mkn bubur kacang doyan.. sedapp

      Delete
  6. Durian!! Kegemaran! Adedeh dah musim lak, sini msh belum ada lagi. Terliur tgk 😋😋😋😋

    ReplyDelete
  7. Wah sedapnya... Kat rumah teman nie, belum musim lagi...

    ReplyDelete
  8. ya ampun... geramnya nengok durian2 tuh...
    dana aritu masa raya ke3 otw nk balik kerteh dok lalu segamat tepi jln banyak org jual durian, tp tak dan nk benti... last2 melepas hehhehhe

    ReplyDelete
  9. Ya Allah, bestnya kalau dapat duyan ni. Nak kena cari ni

    ReplyDelete
  10. sedapnya durian..saya pun dapat jugaklah merasa durian baru2 ni adik yang belikan

    ReplyDelete
  11. Amboiiii bukan main lagi akak ya makan doyan

    ReplyDelete
  12. Ya Allah, warna kuning dia menawan hati betul..

    ReplyDelete
  13. lama x makan durian.. hahaha
    nampak sedap bila kuning isinya

    ReplyDelete
  14. musin durian sekarang saya x makan lagi tgk tepi jalan byknya durian

    ReplyDelete
  15. kalau durian ni takpayah caption panjang-panjang. tepek gambar je. hahaha

    ReplyDelete
  16. baru kendurian smlm kat umah adik ipar..mughah la ni dpt sekilo RM15..smlm cari kat area PJ, dapat kat dua tempat..tapi rega mahai la dari yg ni...amik je la..mak mertua nk...

    ReplyDelete
  17. terasa nak ajak mr.asben berjalan makan durian la :)
    nak beli memang tak la, malas nak bw masuk durian dlm kereta.
    pergi, makan situ aje, kan :)

    ReplyDelete

Words of wisdom