Percutian Murah ke SEEngapore dengan Traveloka Promotion

Percutian Murah ke SEEngapore dengan Traveloka Promotion. Semua orang di dalam dunia ini tentu suka pergi bercuti, kan! Tak kiralah bercuti di dalam negara atau di luar negara, asalkan namanya bercuti tentu sekali akan buat kita teruja. Mama sendiri memang sentiasa mencari masa untuk bercuti dan meluangkan masa bersama keluarga. Dengan bercuti, kita akan terasa lebih bebas, fikiran tenang dan inilah masa yang sesuai untuk merapatkan lagi perhubungan dengan keluarga. Mama memang suka percutian bajet kerana di samping dapat berjimat, kita akan dapat menggunakan duit kita dengan lebih berhemah. Kalau korang nak bercuti ke Singapura negara jiran kita tu, mama syorkan korang ambillah Percutian Murah ke SEEngapore dengan Traveloka Promotion ni. Memang berbaloi tau. Kalau nak tau lebih lanjut, jom baca sampai habis.


Percutian Murah ke SEEngapore dengan Traveloka Promotion
Sentosa Merlion. Dah lama mama teringin nak ke sini tentu best sangat dapat bergambar di Merlion Tower ni. Mungkin inilah masanya untuk ke sana dengan promo Traveloka SEEngapore. Gambar kredit dari sentosa.com.sg

Singapura adalah satu destinasi dalam wishlist mama sebenarnya. Syafi pun asyik nak minta pergi ke Singapore saja. Sememangnya mama dah buat sedikit survey dan mama amat kagum kerana sebenarnya terdapat banyak tempat menarik di Singapura. Memang tak rugilah kalau dapat bercuti ke Singapura. Kat sini mama senaraikan beberapa tempat menarik di Singapura yang mama teringin nak pergi.

Merlion Park

Percutian Murah ke SEEngapore dengan Traveloka Promotion
Gambar ihsan sentosa.com.sg. 

Seperti yang mama beritahu tadi Merlion Tower adalah mercu tanda kebanggaan Singapura. Berketinggian sebanyak 37 meter dan terletak di  Merlion Plaza, tentu sekali ia akan menjadi gambar kenangan terbaik bila dapat bergambar dan berselfie di sini. Kalau tak bergambar di sini terasa tak lengkap pula percutian tu nanti. Tugu yang terletak di Merlion Park ini memiliki reka bentuk yang memang unik iaitu berbadan ikan dan berkepala singa. Menarik, bukan!

Universal Studios


Inilah destinasi yang anak bujang teringin sangat nak pergi. Universal Studios Singapore ni adalah sebuah taman tema yang mempunyai pelbagai tarikan menarik bagi peminat filem Hollywood. Kesemua watak di dalam USS ini adalah minat Syafi jadi tak hairanlah dia teringin sangat nak ke sini. Gambar kredit to tribaeast.com.

Banyak pengalaman menarik dimana korang akan merasai persekitaran dunia glamor Hollywood dan merasai pengalaman seperti berada di dalam filem Madagascar, Jurassic World dan berjumpa karakter-karakter yang asing lagi seperti Donkey theThree Little Pigs, the Big Bad Wolf, Pinocchio, dan lain- lain di sini. 

Bukan saja kanak-kanak, malahan orang dewasa juga tentu sekali akan merasai pengalaman yang seronok di dalam USS ni. Terdapat lebih 24 rides dan attraction menarik di sini. Kalau korang berani bolehlah mencuba roller coaster yang tertinggi di dunia, iaitu roller coaster Battle Star Galactica. 

Zoo Singapura

Gambar kredit to En Wiki

Zoo Singapura yang dibuka pada tahun 1973 ini wajib dikunjungi kalau ke Singapura. Terdapat kira-kira 315 species haiwan dimana 16% daripadanya diiktiraf sebagai spesies terancam. Kalau nak tengok sendiri species rare ini maka korang kenalah pergi ke Zoo Singapura ini. Terdapat haiwan seperti Orangutan, Harimau Putih, Singa Afrika, Cheetah, Jaguar, Monyet Belanda, Polar Bears, Biawak Komodo, Kanggaru, Beruang Koala dan pelbagai lagi haiwan untuk kita explore dan kenali. Kalau dah ke sini jangan lupa ke Singapore Night Safari juga ye yang terletak bersebelahan sahaja dengan Singapore Zoo. Di sini anda dapat melihat lebih daripada 2500 ekor haiwan daripada 130 spesies.

Singapore Flyer

Credit gambar dari singaporeflyer.com

Ferris Wheel yang terdapat di Singapore Flyer ini berketinggian 165 meter ini membolehkan pengunjung menikmati pemandangan indah kawasan sekitar Singapura. Bagi mereka yang inginkan pengalaman makan malam di udara korang boleh pergi ke Flyer Sky Dining. 


SEA Aquarium

Gambar credit to rwsentosa.com

SEA Aquarium adalah aquarium terbesar di dunia dengan lebih 100,000 haiwan marine. Terdapat haiwan sangat rare iaitu hampir 200 ekor ikan jerung di sini selain dari species ikan lumba-lumba dan banyak lagi species haiwan lain di sini. Tentu sekali pengalaman yang menyeronokkan berada di dalam akuarium canggih ini kan.

SEEngapore Traveloka Promotion


Mari mama cerita tentang SEEngapore Traveloka Promotion pula. Impian untuk mendapatkan percutian yang best seperti ini boleh menjadi kenyataan dengan SEEngapore Traveloka Promotion. Selain di atas, banyak lagi tarikan menarik di Singapura seperti Gardens by the Bay,  Dover Street Market, Park View Museum, Snow City, Bugis Street, National Gallery Singapore, Marina Bay Sands, National Museum of Singapore, Little India, Chinatown Singapore, Madame Tussauds Singapore dan Orchard Road. Memang berbaloi tau! Kalau nak untung kenalah tempah dengan Traveloka sekarang.


Traveloka adalah “one-stop travel app” yang menawarkan kemudahan perjalanan/percutian ke Singapore.. Seperti yang sedia maklum, Traveloka adalah pakar dalam perjalanan/percutian. So,kalau korang nak berjalan/bercuti ke Singapore cepat-cepatlah Tempah dengan Traveloka sekarang. 

Terdapat Diskaun Hebat dari Traveloka dengan RM50 flat rate discount untuk penerbangan pergi-balik dari mana-mana lapangan terbang di Malaysia ke Singapore dengan menggunakan Traveloka samada melalui laman web atau aplikasi dengan menggunakan kupon GOSG. Tawaran potongan tempahan hotel sehingga 20% di Singapore dan tiada kupon diperlukan tau.

Cara mendapatkan SEEngapore Traveloka Promotion

Mudah saja caranya, korang hanya perlu tempah dengan Traveloka untuk percutian impian korang ke Singapore. Boleh klik sini saja -> Traveloka Promotion ke SEEngapore. So, tunggu apa lagi, cepat-cepatlah klik link itu dan cepat-cepat buat tempahan tau. Jangan lepaskan peluang bercuti ke Singapore. Promosi ini boleh didapati dari mobile App dan juga melalui Website pun boleh. Disamping itu korang boleh juga menyumbang dengan menggunakan kod kupon MYHARAPAN di halaman pembayaran, dan RM1 akan disumbangkan ke Tabung Harapan Malaysia. Memang berbaloi-baloi kan!

Percutian Murah ke SEEngapore dengan Traveloka Promotion

Cara mendapatkan promosi SEEngapore dengan mobile apps

Syarat-syarat dan cara membuat tempahan


  • Promosi MYR50 hanya sah untuk penerbangan pergi-balik dari mana-mana lapangan terbang di Malaysia dalam satu booking ID
  • Pilih penerbangan dan gunakan kupon kod “GOSG” sewaktu pembayaran
  • Pilih hotel yang mempunyai diskaun 20% dari harga asal daripada senarai hotel yang terlibat
  • Tempoh tempahan: 1 September hingga 30 September (Subject to change)
  • Tempoh Perjalanan: Anytime




mamapp

Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..

21 Comments

Words of wisdom

  1. Ekin tak pernah lagi jejak singapore.. haha, banyak juga tempat2 menarik yang ada dekat sana..

    anyway, jemput singgah baca entry ekin ya :) https://asyiqinroslee.blogspot.com/2018/09/berakhirlah-penantian-result-kolej.html

    ReplyDelete
  2. USS kita penah sampai.. Mmg terbaik.. Game2 dlm dia, seriusly 5 bintang..

    ReplyDelete
  3. Pernah jejak universal studio je. Tempat lain tak sempat explore lagi. Huah, hopefully berkesempatan one day

    ReplyDelete
  4. best jgk ni pergi singapore.. x lama lagi nak cuti sekolah boleh da ni msuk list..

    ReplyDelete
  5. Mcm best pula rasanya kalau dpt jejak kaki pigi Singapore ...

    ReplyDelete
  6. Jom ke SEEngapore..nak repeat shopping kt Mustafa Center...

    ReplyDelete
  7. menarik kan.. plan nak pegi asyik tunda je. kena plan juga ni kasi jadi =D

    ReplyDelete
  8. Banyaknyaa tempat tempat best dekat Singapore ni. Menarik!

    ReplyDelete
  9. Wow .. ada promosi SEEngapore dari Traveloka.

    ReplyDelete
  10. Wow menarik tawaran ni! Buat masa ni takde plan lagi ke Singapore since takde bajet..hihi maybe next time lah :D

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  13. Wishlist ana Singapura ni kak. Harap ada rezeki jejak kaki dekat seberang tambak ni.

    ReplyDelete
  14. 2007 tahun akhir jejak Singapura, lama betul. Padahal duduk di JB. Teruja pula nak pergi sekali lagi lepas baca entry ini.

    ReplyDelete
  15. traveloka mmg terbaik kan mama...lina mmg tempah kat traveloka je klunnak bercuti..senang dan jimat

    ReplyDelete
  16. Traveloka selalu adakan promosi. Best guna apps dia kan.. Ni sape kaki melancong jangan lepaskan peluang ni..

    ReplyDelete
  17. Menarik nih, memang nak pergi Singapore dengan family nanti bolehlah ikut promo pakej traveloka ni. thanks sharing

    ReplyDelete
  18. Dah ada sale ni kena cepat cepat grab.rugi kalau tak grab

    ReplyDelete
  19. Menarik tawaran Traveloka nie.. kalau ada rezeki boleh jalan ke singapura..

    ReplyDelete
  20. Tak pernah sampai sana lagi ni, teringin nak p

    ReplyDelete
Previous Post Next Post