Rempeyek asli jawa mak uda Di Bukit Gambir, Muar - Cerita Ceriti Ceritu Mamapipie

Breaking

Post Top Ad




Wednesday, June 14, 2017

Rempeyek asli jawa mak uda Di Bukit Gambir, Muar

Bermula dengan berita tentang Rempeyek tradisional mak Uda Yang masuk suratkhabar utusan Jumaat lepas. Pak mertua mama suruh pergi cari Dan beli Rempeyek ni. Tertarik kerana katanya Rempeyek ni asli Dan tradisional Tu Yang buat nak Cuba Tu..

Alhamdulillah, terima kasih kepada yuniee Yang banyak Bantu tunjuk Arah akhirnya Kami berjaya locate rumah mereka. Sememangnya permudahkan ni adalah perusahaan kampung kerana setibanya Kami Di Sana mereka sedang buat Rempeyek Di dapur.

Ni stok Rempeyek kacang tanah Yang boleh Di beli.

Rempeyek kacang hijau Pula dah tinggal ni aje.

Tu dia, tengah goreng 2 kuali. 


Yang ni dah siap digoreng. Mak Uda tengah masukkan ke dalam bekas besar.

Alhamdulillah dapat juga kami memborong Rempeyek ni. Menurut yuniee lepas keluar suratkhabar Sambung memang menggalakkan. Nak tau tak, Rempeyek ni mereka buat memang continuously sepanjang tahun. So, kalau tak raya pun Ada jual ye don't worry.

Mama tertarik dengan keramahan keluarga  Mak uda. Kami semua  dilayan  dengan baik sekali. Mak uda siap keluar rumah melambai pada kitaorang lagi. Terima kasih ye mak Uda, yuniee Dan keluarga. Mereka memang peramah. Semoga murah rezeki ye.


18 comments:

  1. waaa.. semoga rezeki mak uda bertambah2.. Aminn..
    Rempeyek kacang tanah juga yg jadi idaman.. :)

    ReplyDelete
  2. Tengok pada kerepek ni nampak sedap sebab nipis jerk.. Kalau tebal sgt tak sedap nak makan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la yg menariknya Rempeyek ni lea. Dia Nipis Dan rangup

      Delete
  3. alahai nampak sedapnya rmpeyek ni ;D

    ReplyDelete
  4. bape sebekas tu? eh kacang hijau bukan kita panggil tumpe ke adda?

    ReplyDelete
  5. Rempeyek kacang ijo
    meyek2 ngolek bojo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini jowo ni WP :) tapi mama x faham la. Apa maksudnya tu

      Delete
  6. wak selalu order rempeyek wak Tunot Kluang., nyam nyam

    ReplyDelete
  7. Arwah mak Kali time Raya selalu dpt tempahan rempeyek ni, aduhh..sayunya hati terkenang rempeyek arwah mak.😥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wuwuu.. rindu Kan walaupun mak mama pun dah meninggal tapi kdg2 terlupa yg dia sebenarnya dah xde. Masa nilah Rasa sedih sgt2. Semoga mak Kita dicucurii rahmat allah

      Delete
  8. wak tunot ade kilang industri kecil kat blkg umah dia kat kampung tengah kluang.,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq 3 lalat bgtau. Kalau ke kluang bolehlah mama buru peyek wak Tunot Pula nanti

      Delete

Words of wisdom