Friday, November 25, 2011

Sunat?

Ni gambo budak yg nk jadi pilot.

Skrg ni zaman cuti sekolah sure ramai yg hantar anak lelaki bersunat kan? Tadi aku tanya syafi,
aku, "syafi nak sunat tak mcm upin ipin tu.."
syafi, "nak.. Nak.."
xlama lepas tu dia tanya "mama, sunat tu apa?"
aku, nak menyakat, "sunat tu doktor potong p*nai syafi.."
syafi, jawab dgn secepat yg boleh, "TANAKK.. TANAKkk:...."

Hahaha.. Yg pastinya aku lom lg nak bawak dia sunat. Agaknye bila masa yg sesuai yek boleh sunatkan anak lelaki?

8 Responses so far.

  1. kakngah says:

    haritu plan nksunatkan adeeb bulan depan. dia nak..
    tapi, la ni dia taknak dah la pulak...

  2. KesahKu says:

    adda..
    ammar kan dh sunat masa 3 tahun sebab ada infection.
    Ya Allah...serius aku bagitau ko...
    baya2 dia kan tau nak main n lari sana sini..x leh duduk dendiam.
    seriau okeh...siap dia leh lompat dari kerusi..rasa gugur jntung aku.
    sakit sunat ni...dalam 2 ari aje pun.
    sakit time dia nak kencing.siap fobia kemain..takut nak kencing siap aku tawaf bagai kejor dia. banjir x yah ckp.
    yang bestnyer...terus malam tido x payah pakai pempes..sebab kan dalam pntang kene lapang aje tpt tu...hehehehe...
    memang menuntut tahap kesabaran yang melampau...
    ni ler pengalaman aku sunatkan anak seawal 3thun...huhuhuhu.
    eh..ni komen ke entry aku???

  3. wah kakngah dah nk sunat kan adeeb ke? abis dia tanak tu, camne eh? kenalah pujuk or bg ganjaran kot..

    yanti, thanks ye share pengalaman ko.. aku baca pon naik seriau. tp bila baca tang terus tak pakai pampers tu suka lak aku baca.. hmm .. aku lom ada kekuatan lagi ni.. dengar pengalaman kawan aku yg sunat anak dia umur 11 tahun pon rasa ngeri gak huhu

  4. diana says:

    sebaiknya sunat masa kecik la..
    bila dah sekolah agak susah nak pujuk bersunat sebab pengaruh dari kawan2 yang takut2 kan dia..

  5. kak lang says:

    adik kak lang sunat masa dia darjah 6, pas beberapa bulan suara dia jadi garau...ehhh, x kiut sudah..hahaha

  6. Mama Adam says:

    Salam, bagus jugak la kan kalo sunat awal2. Cuma mak dia yang rasa x ready lagi. Budak tgh lasak. Jom kita sunat kan tahun depan, nak? -- eiii... Rasa x sanggup la pulak.

  7. Puanbee2 says:

    tak de pengalaman anak lelaki lah pulak mama .. heh ... anak perempuan sunat je kecik2 , tp tengok anak2 jiran semua senang je sunat sekarang , cepat baik pun ye

  8. Ms Fai says:

    fai xde pengalaman. tpi pernah tgk kat mhi, dktr memang sarankan sunat anak masa kecik.. tpi ape2 pun yg penting mamanya kena kuat dulu. rasanya kao fai pun tak berani nk sunatkan anak yg masih kecik. tunggu die dh sekolah baru sunatkan. hihi... (",)

Leave a Reply

Words of wisdom

Advertisements

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 

Si Peramah

Leave footprint here

Counter

since 25/7/08

Sapa dpt hit 355555 sila print screen & email kpd addahus@yahoo.com bagi memenangi topup rm10 dari mama pipie :)

Contributors