Sunday, October 17, 2010

Jiwa terseksa, hidup merana..

Salam hujung minggu semua.. hopefully u ol semua dpt berehat n enjoy sepuasnya weekend ni yek.. aku adahal sket nak ngadu dgn korang ni..
Bukannye mengadu apa lah.. nak mintak pendapat pon ye gak ni.. sebabnye aku pun dah rasa tak syok dan jiwa pon agak merana disebabkan perkara ni huhu.. Ceh macam ape je kann..
 
Dh 2 minggu syafi suka bangun pepagi buta n tak tido dalam 1-2 jam.. masalahnye kalau tak ganggu org lain takpe, ini selalu kacau aku tido.. ada je alasannye..
Cthnye, nak susu (lepas abis minum susu.. mintak lagi sampai 2, 3 kali uwaaa…), pastu nak tgk vcd citer katun (memula minta citer shrek, b ila aku pasang tak sampai 2 minit dia minta tukar citer nemo, dalam 4 minit citer nemo minta pula citer katun lain).. tak ke rasa cam nak terkeluar biji mata kite.? Mata dh le ngantuk, kena layan plak keranah dia.. Taktik terbaru, dia minta nak makan plak. Bayangkan dalam kul 2-3 pagi minta makan?? Ayoyo sgt tidak normal ini…
 
Aku 2 minggu ni dh jadi cam zombie.. hidup terasa merana sgt2.. badan penat.. mata ngantuk plak.. huhuu ada sesapa leh tolong tak kalau2 ada masalah cam gini? Ada satu lagi masalah syafi ni skrg.. dia KUAT NGIGAU.. apa2 yg dia buat cthnye, main or baca buku dia akan ngigau menda tu.. cthnye aku baru belikan buku citer bear utk dia baru2 ni.. dlm ngigau tu dia siap ulang balik apa yg aku baca kat dia.. tu kira ok lagi la sebab dia tak kacau aku tido. Tp part yg menangis2 mlm ni yg aku tak larat. Ada je menda yg tak kena.. ngades2 ke dia ni? Aku ada pukul tangan dia 2 kali (pukul belakang tapak tangan ialah cara aku hokum dia ye..) dia boleh senyap plak.. nampak sgt cam berlakon kan .. huhuuu.. nak nanges je ni.. camne ye?
 
Aku ada taktik gak.. skrg ni aku pesan siap2 kat syafi sebelum dia tido. Aku suruh dia tido sampai pagi dan jgn bangun pagi2 buta. Aku bgtau yg aku kena kene keje n perllu enuff sleep. Ada perubahan la sket. Start smlm aku tutup suiz tv n aku pura2 ckp tv rosak.. kesian plak tgk dia terkulat2 camtu.. ayoyo..


  ee.. geramnye tgk dak kecik ni.. tp sayang tu sayanggg jugak haha..

2 Responses so far.

  1. ciannya kat adda.
    apa yg menyebabkn syafi bleh terjaga tgh2 mlm eyh?before tidur, dia minum susu x??
    zahra lately salu gak ngigau, tp xlayankan.
    kalo zahra terbgn pun tgh2 mlm, cepat2 bg dia minum susu dan cepat2 tdo semula...

  2. adda says:

    hi norly, lama sgt tak jmpa dialam cyber ni kan.. pasal syafi tu sebekum tido mmg dia ada minum susu.. selalunye tgh malam dia tak bangun minum susu lagi.. dulu2 taktik norly ni mmg berhasil gak cuma baru2 ni aje tetiba dia bangun mlm n nangis2.. rasanye maybe sebab byk2 sgt tgk tv kot

Leave a Reply

Words of wisdom

Advertisements

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 

Si Peramah

Leave footprint here

Counter

since 25/7/08

Sapa dpt hit 355555 sila print screen & email kpd addahus@yahoo.com bagi memenangi topup rm10 dari mama pipie :)

Contributors