Saturday, April 24, 2010

Perangai baru syafi

Sekarang ni ada satu perangai baru syafi yg kadang2 buat hati aku menggelegak gak tp suhu dia masih di tahap boleh dikawal.. selalunya kalau dia nak apa2 barang aku akan berikan pada dia n dia akan terima. tp lately, kalau aku bagi barang.. dia amik.. pastu dia pulangkan kat aku semula. bila aku simpan, tetiba minta balik.. aku bg contoh arini la yek..

case 1:
kitaorang melukis n mewarna sama2. pastu sampai satu tahap dia stop. dia mula main mende lain.. so, aku assume dia dah tanak melukis n mewarna lah kan. aku bgtau dia yg aku nk kemas semua barang. dia diam. bila aku dh kemas letak semua barang kt tempat asal, tetiba dia kata "ala.. syafi nak tulis.." pastu aku keluarkan lah semua barang balik.. bila semua barang dh ada depan mata, boleh plak dia sambung main mende lain. menyirap plak darah aku ni.. mende ni berulang ni dalam 4 kali. bayangkan macamana perasaan aku. blur pn ada tak tau budak nak apa sebenarnya..

case 2:
sebelum tido tadik syafi minta stokin dgn aku. aku pn ambik stokin n pakaikan.. tak lama lepas t dia buka stokin n bagi semula kat aku. aku pun simpan la semula kan.. tak lama pastu dia minta balik stokin.. dia ckp "ala.. syafi nak stokin".. bila aku kasi kt dia, dia campak balik kat aku. ayoyo.. yg ni berulang-ulang dlm 10 kali.. lastly aku buat2 x dengar ajer bila dia minta stokin.. sampai dia menangis2 lah. bila aku kasi stokin dia tanak. tp mulut tu ckp nak stokin. eee blur aku dibuatnya.. sampai tertidur dia menangis tu. aku tak tau nk wat apa dh.

agaknye apa yg anak aku nak ni yek?


syafi tgh tersenyum gumbira. kalau selalu perangai baik camni kan bagus..

cuba teka, gambar ni syafi tgh senyum ke atau menangis???

6 Responses so far.

  1. ala comey nye die..
    die wat perangai sebab nk manje2 la tu

  2. MAMASYAZA says:

    sikecik akak pun camtula, hari angin baik, memang ok ja, kena angin kus-kus menjelma, semua jadi tunggang langgang, habis mainan disepahnye, bila soh kemas, tak mo, bila kita kemas, dia marah siap nangis lagi, pening kepala dibuatnya

  3. ermm slam..ermmm encem nyer dia...nak cium leh heheh

  4. Rozita says:

    aku tau apa dia nak sebenarnya..perhatian je adda...cam anak aku gak..sbb tu kalau orang tengok umah aku cam kapal karam...aku biar je dia main puas2..kang kalu dia dah tidur baru aku kemas..hahaha...

  5. adda says:

    dayang n umi, cute n ensem tu kalau perangai baik mmg cute la.tp kalau dh buat perangai mcm ni rasa geram pn ada. tp nak wat camne kan. dh dia nak manja la tu

    mamasyaza.. tu la kan.. anak2 ni mmg boleh wat kite pening kepala. masalahnye kite tak tau apa yg dia nk sebenarnye..

    ita.. aku akan updae lagik pasal syafi. dh besar ni maka bnyk leperangai nyer.. bagus gak dpt share sket2 kat sini..

  6. hehe..baik...sesekali nak gak bagi dugaan kat mama .. :)

Leave a Reply

Words of wisdom

Advertisements

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 

Si Peramah

Leave footprint here

Counter

since 25/7/08

Sapa dpt hit 355555 sila print screen & email kpd addahus@yahoo.com bagi memenangi topup rm10 dari mama pipie :)

Contributors